Не на обирджиите от СБА

На никого не пожелавам да изжевее това, което се случи с мен в четвъртък, да ти се повреди колата в чужбина до степен да не можеш да я помръднеш и СБА (Съюзът на Българските Автомобилисти) да ти обяви абсурдно висока цена за извозване на автомобила до родна земя.

Та, в четвъртък преминах през Промахонас около 10 часа, в 11 след пазар в Big Center бях на около 10 километра от българскта граница, на един участък от пътя в ремонт, колата подскочи и при слизането си се чу едно пук... последвано от внезапно спиране и шум като от спукана гума от задната дясна страна... Отбих встрани и се подготвих да сменям спукана гума... Само че гумата си беше здрава... обаче май амортисьора или пружината не беше издържала... И така оказвам се в Гърция с обездвижена кола... Обаждам се на СБА, до м. Август бях златен член на съюза, което ми гарантира безплатна неограничена пътна помощ в страната и някои чужди държави, замолвам ги да си подновя абонамента като пристигнат, или да стана сребърен член - при сребърно членство извозване до най-близкия сервиз без пари. Момчето не се съгласява и ми съобщава, че понеже колата е в Гърция, товарене на платформата ще ми струва 30 евро (в България е 30 лева, но понеже климата в Гърция е по-сух се амортизира камиончето и цената става двойна щом се прекрачи българската държавна граница), разтоварване пак толкова и почти 3 евро на километър возене! Дефакто, нова кола! Отказвам му и заявявам, че работи за престъпна кожодерска организация и че ще потърся помощ от Интерсалоника - гръцката пътна помощ, човекът от СБА ми се изхилва ехидно и ми затваря...

Интерсалоника, щяха май и повече да ми вземат, но слава богу, до мястото на произшествието имаше магазин за трактори, влезнах и попитах собственика дали няма платформа да ги превозва, каза ми че няма, но се обади в един сервиз в Сидирокастро, на 4 километра от нас и оттам човека дойде след 5 минути!! Помолих го да не ми дава напразни надежди дали ще може да оправи колата или не, а да я погледне и ако не става да ме закара до България, ако може да я оправи, да я кара към сервиза.

Човекът лежа бая, гледа пипа и каза, че май пружината се е скъсала... И тук идва забавният момент, вкъщи имам 2 по-големи пружини, но не си ги нося с мен както се досещате, сещам се че един приятел ще пътува към Солун на следващия ден и му се обаждам да мине през нас да ги вземе, през това време товарим колата...

Колата се е смъкнала много и едвам се качва на платформата... чува се якото дране... стържене... но все пак се натоварваме.

Обаче целия мост зверски е поддал:Стигаме в Сервиза и баш майстора ще гледа колата, решавам да ускоря процеса, и както съм с костюмче, свалям гумата с 5 бързи шута:
После 5 бързи движения с пръста и хайде, гумата е долу:И какво да видим, амортисьора лошо надраскан, добре че не се е огънал, пружината обаче е цяла.
Гледат чираците:
Майстора лежи под колата...:
Оказа се че болта дето държи амортисьора за моста се е скъсал... майстора каза, че ще го оправи... и ние решихме да се поразходим.

Посетихме една много интересна църква, една от многото в Сидирокастро:
Типична гръцка гледка, бяла варосана камбанария с маслинено дръвче отпред.

Завързахме и приятелство с кварталналното коте:

Което се оказа, доста фотогенично, макар и на възраст:

Около колата беше настанала голяма суета:

Сменихме болта, един скъсан машон и бяхме готови за потегляне. Оставих 100 евро за над четири часов ремонт, плюс бутилка зелен Собиески за благодарост. Сприятелихме се с майстора, оказа се че живее над сервиза и поправя коли от 45 години! След като ми оправи колата замина за Сандански да погледна някакъв закъсал човек там. Почерпи ни с кафенце, говорихме си за младините му, въобще много симпатичен и добронастроен човек.

Изгарях от желание да се обадя на иззедниците от СБА и да им кажа, че за парите за които искаха само да се возя, успях да си извозя и оправя колата, но реших да не се набутвам допълнително с роуминг.

17 коментара:

  1. Stan Says:

    Оле, ти си попаднал в голямо приключение. Готино е, че доста подробно си го документирал...Найстина е много яко да попаднеш на свестни хора...жалко, че от СБА са се отнесли така. Все пак си в чужбина със закъсал автомобил. Някак си може да се почувстваш доста изоставен.

  2. MARFI Says:

    Затова не ходя в държави дето не говоря езика, голямо приключение, голямо изоставяне, поне разгледах града :)

  3. GaN Says:

    Marfi, като чета само се чудя изобщо има ли някоя сфера на живот в България, в която всичко да е наред и човек да се надява, че ще получи разбиране и помощ.

    Добре че си се оправил! А тия СБА не умряха ли вече? :)

  4. MARFI Says:

    Живи са по-малко дишат, останаха с някакви смешни сервизи... абе мани, миналата година ме дръпнаха от Студентски и викам карай ме към сервиза, а те се оказало, че само прегледи правят там и ме закара пред първия срещнат.

  5. petervanev Says:

    Верно е било приключение :) важното е, че си се оправил! А на СБА им прати един по - официален мейл, все пак аз така разчитам, че поне шефовете не са идиоти...

  6. MARFI Says:

    Точно те са идеотите, и раздават малоумни поръчения и определят нехуманни мизи...

  7. Анонимен Says:

    Не мисля, че са били длъжни да те извозят без пари. Все едно да ти е изтекла застраховката преди половин година, да удариш колата, и да им се обадиш "Искам да си направя каско и после да ми платите щетата."

  8. Анонимен Says:

    а мен после като гостроприемен кей никой не ме споменава... и труда ми - да ти пратя всички тези снимки със свръхбавния си нет?!?!?! и него не уважаваш!!!:Р

    иначе по темата - СБА съкс! :)

  9. MARFI Says:

    Човече не ти говоря за без пари, но на някаква разумна сума, обясни ми защо в България те качват и смъкват на платформата за 30 лева, на 10 км. от България за 30 евро? Същото е и с цената на километър, щяха да ме извозят без пари, ако бях отишъл в Петрич, стана сребърен член, и после се върна и ги повикам от Гърция, трябва ли да правя такива каламбури?

  10. MARFI Says:

    E Peb, не те споменах защото много дълъг ставаше разказа, и не исках да въвличм името ти в един такъв негативен пост. За интернета ти хм... мисля, че е по-добре да не го споменавам въобще, за да продължаваш да го имаш, не знаеш гръцките секретни служби, къде имат агенти, за твоя нет ще кажа, че Гърция може да е развита страна, но той не е :)

  11. Анонимен Says:

    чирак а? ЧИРАК? къде е уважението? ей тия две ръце запечатаха момента (ебати момента - представете си цял ден в място, наречено желязната крепост).
    @сба - ит фокин съкс!

  12. Анонимен Says:

    @гръцките секретни служби
    да, агентите са на всякъде муахахаххахахахаахахаа ;)

  13. Unknown Says:

    Е може ли с такава бандура да се пътува в странство?

  14. MARFI Says:

    Много си хитър, "бандурата" е ходила не веднъж до Солун.

  15. Анонимен Says:

    случва се, и аз имам един немски звяр на 8 години и все не успяваме да заговорим на един език ... все боледува от нещо. пък за сба, изглежда че каквото се случи зад граница просто не ги интересува. добре си го написал. подобно, един приятел катастрофира в италия и то не по негова вина ... вече 6 месеца си чака парите ...

  16. Анонимен Says:

    marfi, да ти кажа ние българите се сещаме след свършен факт. Защо след като ти е изтекла картата не си я подновил или си решил да спестиш 99 лв./ за 1 година/. A за това да си направиш карта след като дойдат от пътната помощ не може, защото картата влиза в сила 48 часа след като бъде направена т.е. ти можещ след два дни да ползваш услугите по тази карта и в Европейския съюз СБА ти покриа до 130 евро разходи за пп, ако проблема не може да се отстрани на място. И наистина ти ги покриват, а така да действаш с предрасъдаци изобщо не е добре дори и за самия теб. Или просто си си казал че докато си имал карта на си се възползвал от услугите които се предлагат, защо пък да си правя нова карта - НА МЕН НЯМА ДА МИ СЕ СЛУЧИ, НА МЕН НЯМА ДА МИ ПОТРЯБВА, НО УВИ......Виж какви услуги се предлагат
    ЧЛЕНСТВО В СБА

    Членството в СБА - „Сребърна карта” Ви осигурява срещу 35 лева за 12 месеца:

    Безплатна пътна помощ в цялата страна с неограничен брой повиквания.
    Безплатен ремонт на пътя до 30 минути.
    Безплатно еднократно подаване на ток (при повреден акумулатор)
    Еднократен периодичен технически преглед с 20% отстъпка.
    Неограничен брой автосервизни услуги с 10% отстъпка (без бояджийски и тенекиджийски)
    Безплатна информация за пътища, сервизи, бензиностанции и др.
    5% намаление на гуми и аксесоари в центровете на РАДИАЛ ООД.

    Членството в СБА- „Златна карта” Ви осигурява срещу 99 лева за 12 месеца:

    Всички услуги и отстъпки на „СРЕБЪРНА КАРТА”
    Неограничен брой ползвания на Пътна помощ до специализиран сервиз или местодомуването Ви.
    Допълнителни услуги от СБА.
    Безплатна пътна помощ до 130 Евро във всички европейски страни.

    Услугите на Пътна помощ се получават след уведомяване в централния диспечерски център на тел. 02/91146 или 9803308, от мобилен: 146 за всички оператори.

    Можете да се присъедините към нас във всяка структура на СБА в страната. За повече информация тел. 02/ 9357935 или 9803308.

  17. LaSombra Says:

    Тия луди ли са бе? Като работех в "Киров" за лодката взимахме 10 лв/км., с товаренето и всичко, а карахме багери и валяци по 20 тона. Съчувствам ти.