Падна мъглата и стана страшно

Вчера си взех колата от сервиз и трябваше да ида до банкомат да изтегля пари да платя, тръгвам с колата в Овча Купел и се опитвам да стигна до търговския център на улица "Монтевидео", подминах го точно два пъти, толкова беше гъста мъглата там, че дори сфетофара горе не се виждаше, а където уличните лампи ги нямаше беше просто непроницаема.

И така не успях да намеря търговския център, мислех си че това е невъзможно, но ето че се случи, изгубих се в мъглата, едвам обърнах и реших да се пробвам в "Красна Поляна", където видимостта беше по-добра.

Като си тръгнах от сервиза, изведнъж на бул. "цар Борис Трети" гледам отдалеч пожарна, приближавам, още една, приближавам още, кола на телевизията, на полицията и един журналист взима интервю от пожарникар, подминавам и какво да видя, един полицай буквално отлепя номера от една тотално изгоряла кола в локва от противопожарна пяна.

Още са пресни спомените от инцидента и малко преди да влезна в тунела на "Люлин" забелязвам един спрял по средата на нищото трамвай, а пред него "Сеат" излетял по релсите и се влачил около 50 метра (представете си с колко трябва да караш, че да излетиш по релсите и да не можеш да се спреш за повече от 50 метра).

На сфетофара обърнах и се върнах да видя дали може да издърпам колата, обаче положението беше зле, едната гума беше във въздуха и разбира се колата се беше опряла на релсите доста зле, така че трябваше да съм паяк, за да я преместя пък аз не съм.

Действието се развива около 22:00 часа, хората в трамвая търпеливо чакат насред нищото колата да се махне от релсите, трамвай номер 8 разбира се е блокиран и в двете посоки, щото човека беше излезнал доста майсторски между линиите.

Тунелът на "Люлин" е доста коварно място за гостите на квартала и София, вътре в тунела релсите са циментирани, но щом излезнете от него преминават в чакълен релсов път, от прозореца ми съм наблюдавал доста "летци изпитатели" да излитат по релсите и е доста зрелищно - колата се усуква и подскача заплашително, искри хвърчат от триенето на авто ламарините с релсите отдолу, дори веднъж видях как камион изскочи върху трамвайните релси и за изваждането му беше проведена доста продължителна спец акция.

Сигнализацията за оспасността след излизането от тунела не е на нужното ниво, а щом падне мъгла е почти невидима, инциденти стават и в ясно време разбира се, процедурата по отстраняването на колите е тромава и се заплаща от водача, съставя му се и акт, за неспазване на знаци, шофиране с несъобразена скорост и тн, и не само че си потрошава колата, ами може и да остане без книжка.

Ако релсите се асфалтират изцяло, това ще предотврати доста катастрофи и ще пооблекчи малко трафика през този доста натоварен люлински транспортен коридор.

Posted in Етикети: , |

0 коментара: