Купете си кола през зимата

Температурите в страната паднаха и пътищата опустяха. Остарелият ни автопарк, газифицираните ни коли и няколкото предишни топли зими направиха от хиляди български коли паметници от лед и сняг.

Затова ви съветвам, ако ще си купувате кола, направете го през зимата.

Моята кола когато я взех Септември палеше от раз, колкото повече застудяваше, толкова по фригидна ставаше и колата, и накрая при минус 19 ме предаде и не пожела да ме закара до работа, реши да си почине, пет дни, като държавен чиновник.

Затова Ви съветвам да идете на пазар за нова кола рано сутрин, при рекордни минусови температури, защо Ви е тази кола иначе, няма да я карате само до морето през август нали?

Идете максимално рано на пазар за ползвана кола, за да няма време предприемчивият автопродавец да я постопли, за да се държи прилично, дори сипете вода по двигателя и изчакайте да замръзне, ами така де, представете си, че сте я паркирали пред локва, каквито в родината си имаме безчет и цяла вечер са ви пръскали през радиаторната решетка, няма ли да радиатора да е в бучка лед, както и част от двигателя, перки, ремъци и тн?

Нисан Патрол пали на Антарктида при скован в лед двигател и горящо вълнено одеяло отгоре, за да се размразят ремъците, е Вие няма да ходите на Антарктида, но българина си купува стара кола с мисълта, да я кара вечно, по-скоро вечно я ремонтира, което не прави от возилото му вечен или надежден превоз, но важното е че с такова впечатление остават околните:

Ма как не пали, нали вчера пак лежа под нея?

Ми как да пали, като то ако ставаше с лежене, колите щяха да идват с лежанки, не със седалки.

После, преди да я запалите все пак я огледайте добре, ако сте гледали Трансформърс, сте забелязали, че изстудяваха Трансформърите, за да си нямат проблеми с тях, така де, метала и гумените уплътнения имат едни свойства и скърцаняи при минус 19 и при адския пек.

Отворете всичко, де що може да се отваря, капаци, капачки, врати, смъкнете прозорците, завъртете огледалата, въртете волана на място, включвайте скорости на спрял двигател, и се ослушвайте и оглеждайте. Ослушвайте се за скърцания, оглеждайте се за странни поддутини от замръзнала вода, оглеждайте се за полепнали, замръзнали и накъсани гумени уплътнения по ледения метал.

Запалете колата. Но не и помагайте с продължително въртене и с педала на газта, Ханс, като я е правил, я е направил да пали и на студено без излишна стимулация, ако сте френска блондинка, ще Ви дойде ли на акъла да въртите на стартер 30 секунди и да помпате педала на газта с токчетата си? НЕ. Ми не го правете, ако не пали от раз, каква е гаранцията, че продължителната реанимация ще и помогне и ще бъде полезна за нея?

Наблюдавайте уредите по таблото, ако стрелката на оборотомера Ви подарява запомнящ се и впечатляващ танц подскачайки от 500 до 1500 оборота, тази кола не е за Вас. Постоянството на тази стрелка Ви показва добре центриран двигател и запалителна система.

Ослушвайте се за давещи или заглъхващи звуци идващи от сърцето на колата - двигателя и, това може да е признак за неизправни или загубили компресия цилиндри.

Опитайте се да вдигнете и освободите ръчната спирачка, много често колите страдат от синдрома на замръзналото жило на ръчната спирачка през зимата, или не се вдига или не се пуска, втория вариант е по-гаден.

Пуснете топлото и вижте за колко време ще загрее, моята бабичка загрява малко преди да слезна от нея, тоест 8 километра и 15 минути не са и достатъчни, преценете си колко време искате да седите със шапка и ръкавици в колата.

Погледнете дали реотаните на задното стъкло го размразяват, не искате да карате като в подводница нали, вижте дали и огледалата започват да размразяват и дали машинките им за движение не са замръзнали.

След като запалите колата се пробвайте да сменяте скорости на място. Особено да вкарате на задна предавка, тя обикновенно влиза най-трудно и най-лесно и бързо "изчезва". Когато паднаха температурите износената помпа на съединителя ми започна да осъзнава, че съдинението прави силата, едва след 5 минутно педално стимулиране и чак когато колата загрееше подобаващо, отлепях трудно и продължително от паркинга...

Това е което може да видите и усетите само на студена кола, всички други проверки, по амортисьори, ходова част, спирачки и тн, може да проведете и при по-топло време със същите резултати.

На Силви с пожелание да намери послушна кола.

Posted in Етикети: , |

8 коментара:

  1. Silvy Says:

    Хехе.. много благодарско :)

    Доста ценни съвети ни даде с тази статия, а и с разговора ни снощи. ;)

  2. Fipo Says:

    Ха мерци ;)
    Много помагаш да знаеш ... на такива като мен неразбиращи ;)

    Поздрави.

  3. marfi Says:

    Не трябва да сме майстори по всичко, аз само споделям това, което знам от личен опит придобит от три зими изкарани с летни гуми на две различни коли, различно своенравни.

  4. Анонимен Says:

    Мн готина статийка!
    А други такива съвети за покупка на втомобил, необвързани предимно със студеното време...?

  5. marfi Says:

    Надявам се да имам време и креативност скоро пак да пиша още по темата, не се притеснявай да ми пишеш на мейла, за по-конкретни въпроси и иинформация.

  6. Топблог Says:

    Браво :) адски полезна информация
    оценка 10 от мен :)

  7. marfi Says:

    Мерси!

  8. marfi Says:

    Иванчо пита майка си:
    - Мамо какво се случва с една кола, когато от нея вече нищо не става?
    Майка му отговаря:
    - Обикновено баща ти я купува ...