Магистрала Люлин ли?

< Снимка на квартал Люлин, в долния ляв ъгъл е "панацеята" на пътните проблеми на хората пътуващи по линията София - Перник - "АМ Люлин"... дали това е така обаче...?

Бъдещият пътен възел още сега има един протегнат лъч към... еднолентовия люлински "булевард" "Добринова Скала" - ограден в червено.

Ако сега магистралата се "спъва" в планината преди Мало Бучино, то когато е завършена, ще се спъва в планината от Люлински панел или в еднолентовия ни околовръстен път...

Слизаш от "магистралата" - и се вливаш в еднолентова, квартална уличка, която да те отведе до центъра, не е нужно да си го представяте - отидете на Орлов Мост - трафикът на "Цариградско" се "спъва" в тесния "Цар Освободител".

Същото се случва и ще продължава да се случва и в "Люлин", защото и в момента инфраструктурата на квартала не може да поеме колите на жителите си, камо ли ако се прибавят и тези от Перник.

С цифрите едно, две и три съм маркирал трите станции на метрото на територията на квартал "Люлин", които ако разполагат с удобни паркинги, биха били решение на проблема - идваш по магистралата - оставяш си колата на паркинга, отиваш на работа с метрото и обратния процес вечер.

1. Метростанция "Западен Парк" - разполага с малък паркинг, който е постоянно зает от живущите в блока над него.
Изглед в работен ден над метростанцията и кръстовището на бул."Добринова Скала" - (с 1 лента от "Люлин 5" и 3 ленти от "Люлин 10"), бул. "Царица Йоанна" (трилентов) и бул. "Джавахарлал Неру" (ту с 2, ту с 1 лента) - общо 8 (9) ленти, които като фуния се вливат в 2, за да влезнат в тунела на "Люлин". В момента там се строй МОЛ и лентата е само една - автомобили от 8 ленти се тикат в една единствена:

Задръстването в тази точка всяка сутрин и вечер е чудовищно.

Представете си го умножено по две - това ще донесе на жителите на "Люлин" въпросната автомагистрала...

2. Метростанция "Люлин" разполага с най-големия паркинг, НО поради бизнес сградите наоколо е постоянно зает, все пак до нея са магазините на "Билла" и "Технополис" с големи паркинг площи, надявам се част от перничани да си оставят колите там и да се придвижват с метрото до центъра.

3. Метростанция "Сливница" - разполага с много малък паркинг, но наоколо (все още) има незастроени площи, които ако не бъдат разпродадени, може да послужат за изграждането на приличен паркинг.

Наблизо са магазините на "Хит" и "Практикер", които също биха могли да поемат също автомобилите на решилите да ползват метрото. Както виждате и на картата, от "Добринова Скала" по бул. "Панчо Владигеров" до метростанция "Сливница" хората биха стигали сравнително лесно и бързо.

Едно работещо решение за улесняване на трафика м/у Перник и София би било изграждането на метростанция с огромен паркинг на самото околовръстно шосе - точно на мястото, където свършва магистралата - по този начин ще се облекчи и трафикът от Банкя.

Разбира се никой не се сеща за това, както и не се сеща да строи паркинги около метростанциите, за да облекчи трафика и да накара хората да оставят колите си. Изграждането на магистрала"Люлин" ще реши частично един проблем и ще задълбочи редица други...

Затова и тази новина не ме радва:




Posted in Етикети: , , |

11 коментара:

  1. Събина Says:

    Да, се смееш ли да плачеш ли!

  2. wattie Says:

    Не Марфи, те много добре се "сещат" за това, което си написал. Въпросът е, че то е удобно. За тях няма смисъл нещата да бъдар решени тук и сега. За тях е добре проблемите да бъдат решавани в поредици от безконечни проблемчета, които едно по едно да бъдат решавани... от тях д нашите пари!

  3. LaSombra Says:

    АМ "Люлин", се строи за да се облекчи движението на големите камиони от Гърция. Явно не си живял в Люлин дълго, иначе щеше да знаеш какъм е планът. Магистралата трябва да мине през Западен парк, по поляната между бул. Петър Дертлиев (бивш Добринова скала), и да излезе долу на тунела. Тесният участък с грозния завой, по който се движи 310 е направен като временен път преди повече от 20 години. Камионите, които пътуват от Гърция за Румъния трябва да продължават към Бакърена фабрика, през Хаджи Димитър, квартал Левски, бул. Вазов, бул. Ботевградско шосе, Е79 и нататък към Русе, Видин или Оряхово. От другата страна магистралата трябва да се свърже с магистралния участък на разклона за Дупница и Кюстендил след Перник.

    Разбира се, дори да докарат магистралата до Петър Дертлиев ще остане като временно решение и под прозорците на хората 40 тонни влекачи ще се бутат, че да се доберат до Царица Йоанна, наляво, после надясно при Билла, покрай метростанция Сливница, по Ломско шосе и надясно по северната дъга на Околовръстното.

    Във всеки случай планираният маршрут е много добър (въпреки че долните комуняги са го планирали), само дето вече 20 и повече години не могат да го направят.

    Колкото до преминаването от магистрала към тесен път, то и сега си го има -- след прохода Владая цялото движение влиза в еднолентовия участък на Цар Борис в Княжево.

  4. marfi Says:

    Живея в Люлин 20 години но плана в първия абзац не ми звучи много добре издържан.

    Освен това не мисля, че само камиони ще се движат по този път :)

  5. LaSombra Says:

    Не само камиони, но това е основната идея. В светлината на това не е чудно, че никой не мисли за паркинги по пътя. Като цяло предназначението на АМ Люлин е да се изкарат камионите от Княжево. Вторичнит ефект ще бъде (теоретично) създаването на транзитен коридор през града, за да не трябва да се обикаля цялото Околовръстно.

  6. marfi Says:

    E още малко да качим камионите на жълтите павета?

    Трябва си нормално околовръстно шосе на първо време!

  7. LaSombra Says:

    Не ще и съмнение за Околовръстното. Би трябвало да се направи цялото като в ремонтирания участък на южната дъга -- транзитния трафик да кара по средата без нищо да му пречи, а местният -- в по-бавни ленти отстрани. Само че това иска пари и съгласие, а нито едното, нито другото ги има.

  8. Огнян Says:

    За паркингите при метростанциите: Билла точно, за да не им паркират на паркинга направиха безумието да сложат бариери с магнитни карти (като в моловете).
    За трасето: LaSombra - няма значение какъв е плана, ако в следващите 5-6 години потока от Перник стига (само) до тунела. И сега е пълна кочина, какво ли ще е като пуснат магистралата...

  9. LaSombra Says:

    @Огнян

    Позволявам си да коментирам тези неща, защото съм тираджия. Първо, в никой град няма такова транспортно безумие както в София. По цяла седмица въртя из страната, но като дойде да се прибирам в София се изприщвам.

    Второ, не е само Била-та. Пробвай да влезеш в паркинга на Фантастико в Люлин 6 -- тясно, перпендикулярно се паркира с 3 маневри (при положение, че леката кола я паркирам с една, независимо от разстоянието!), а като капак -- леките коли според знаците трябва да излизат от там, откъдето влизат бусовете и камионите. И не е само това в 6-ти. Във всички "Фантастико" е така. Конкретно този паркинг на билата е направен от хора, които не са се качвали на автомобил. Като излизаш от бариерата, следвайки правилата, левият ъгъл на бронята ти минава на 5 см. от колонката на бариерата. Това с Форд Ескорт (не с Хъмър!), с десен завой без да влизаш в "насрещното". То затова колците им са изкъртени на завоите.

  10. LaSombra Says:

    @marfi,

    Извинявай, че не го писах в предния коментар -- късно се сетих. Никой не иска да качва камионите на жълтите павета. Най-малко пък тези, дето ги карат. Но факт е, че единствено по Околовръстното на София трафикът е градски. Това го няма никъде по първокласните пътища. Дори във Велико Търново, а там все пак минаваш през града!

  11. muiiio Says:

    Обичам паркингите в София! Всичките са на едно ниво, кой асфалтиран, кой чакълизиран. Малко и малки. Няма един нормален многоетажен паркинг! Ако ни бяха по-разплути градовете, ако хората живееха в предградията (ама не по склоновете на Витоша, а примерно към Елин Пелин), ако имахме повече реално използваемо пространство, тогава големите паркинги на едно ниво щяха да са ОК.
    Но при нашата реалност, в която градовете растат навътре и нагоре и стават все по-плътни, има 2 решения: или начинът ни на мислене да се промени и да започнем да растем встрани (да бе!), или паркингите да се напаснат към нашите градски условия и да пораснат нагоре и надолу!