Хайде на работа!

Филтрирам си аз зорко статистките днес и хоп, забелязвам пак някой от нашите работливи чиновници в 8:24 сутринта, едва стартирал работния ден, а той вече се разхожда из сайта ми и от къде мислите е дошъл? От забавния сайт - свежо:

Но каква беше изненадата ми, когато видях статистиките на Свежо от Тиксо? Правителстваната ни мрежа се нарежда на почетното десето място по брой посетители докарани в сайта, а часът е едва 9! 13 държавни служителя докато си пият кафетата, преглеждат свежите публикации и то доста активно - близо 100 генерирани импресии, или това прави по около 7-8 страници на човек, не са прекарали малко време в сайта, пък то работата си тече:
Служителите на Министерство на Финансите, са малко по-работни и са едва на 55 място, само с 3 уникални посещения:
Прави впечатление, че и в тази и в предната публикация, имаше представители само на правителството и на министерство на финансите, другите може би работят или посещават други сайтове, като arenabg.com?

Ако не сте забелязали, ядосани държавни служители, коментираха в предната ми публикация по темата:

Анонимен Puflet каза...

Е че кво... и в министерствата работят хора като всички нас, и знаят що е интернет и къде е 'свежо'то :) Не виждам нищо лошо в това да си цъкат от служебния нет, стига да са си свършили работата преди това ;)

Вторник, 2008, Март 25 12:38 (отново коментар в работно време)

Ами Puflet, в 8:24, не виждам как може да си свършил каквато и да е работа, че да преглеждаш забавни картинки и линкове.

И сега идва най-интересната част: Профилът на същият този Puflet в свежо! Красота. Единственият човек в социалната мрежа, които е гласувал против първата ми публикация! Ето, кой има полза от анонимността в мрежата. За сега знам за него само, че се казва Павел и че е или правителствен служител или работи за министерство на финансите, но и това не е малко.

И още един:

Анонимен Анонимен каза...

slujitel:
Много интересно, а?
И какво всички дето не са на държавна работа са много прилежни и имат пълна свобода да правият всичко? Мисля, че е точно обратно. Още повече, че служителите са тези който движат нещата

Вторник, 2008, Март 25 13:45

Аз още тогава им отговорих ей тъй:

Blogger marfi каза...

@puflet & slujitel.

Вие представлявате определена институция, не сте представители на частния сектор, за да си позволявате да не Ви интересува за имиджа, които чрез действията носите на ведомството, за което се трудите.

От опита ми с Министерство на Образованието, смея да твърдя, че ако работа се върши се върши бавно, щото може би трябва да се гледат забавни сайтове?

Да не говорим, че съм наясно каква част от работното време на чиновниците преминава в игра на карти и дегустация на водка.

Казвам го не като клюка или като заяждане, ами през свидетелските очи на едно пет годишно детенце, каквото бях, когато майка ми нямаше на кой да ме остави и седях при нея в министерство на Финансите и чичковците ми показваха как се играе белот.

Хвала на мъдрите ни и работливи управници!








Posted in Етикети: , , , , |

7 коментара:

  1. Bee Says:

    Ей, бе Марф... Ти сега какво искаш от хората? Да работят и да работят? Е не може така... Да не забравяме, че средната възраст на заетите в държавните институции не е нито 25, нито върви с +/-5, което означава, че са учили, за да не работят! Какъв е тоя капитализъм от тебе??? :) А и доброто настроение помага за добре свършена работа, ако разбира се остане време за такава....

  2. Polly Says:

    ха ха точно така Марф тия мързеливци... първата им работа като стъпят в офиса, да си ровят в нета. Браво, браво! Баща ми като работеше в МО имаше един колега дето играеше Age of Empires в работно време.

  3. tech_noir Says:

    Мене пък ме радва. Поне не гледат със страхопочитание н.в. Кумпутура.
    И все пак се информират и развиват. От кога чакам да срещна чиновник с обща култура, компютърна грамотност и възпитание на третокласник!

    Днес Svejo, утре Google. От долу на горе и след 1-2 поколения може би на министъра им няма да му отнема два дена инсталиране на OpenOffice и 2 месеца (?) да се научи да го ползва.

  4. Анонимен Says:

    Уау... доживях и аз да бъда цитиран от някого :)
    По темата: не съм държавен служител, в частна фирма работя, ако се поразровиш в статистиките на сайта ще разбереш и коя е. В коментара който си цитирал, съм писал че няма нищо лошо в това да цъкаш служебен нетец, стига да си свършил преди това работата за която ти плащат. Вече дали дадения служител има съвест си е друг въпрос.
    Относно анонимността - да, гласувах против, не мисля че е редно заедно с ника ми да стои сканирана лична карта или нещо такова. Ако някой е силно заинтересован от моята скромна личност - има начин да влезе в контакт с мен.

  5. MARFI Says:

    Павеле привет!

    Не говорим за сканирана лична карта, ето както си оставил име е чудесно и много полезно.

    А относно служителите, не става въпрос за свършена/несвършена работа, а пак казвам за нагласа и за съблюдаване престижа на институцията, която представляваш.

    Ако се замислищ никой не казва отивам да уча, или отивам да работя, казва се отивам на работа или на училище, тоест отивам да се социализирам с аверите да изпуща няколко цигарки и евентуално да свърша малко работичка.

    Тъй както аз като частно лице мога да отида в СинСити и цяла вечер да зяпам силикони, Даниел Вълчев представлявайки образователното министерство не може да го стори.

    Трябва да им добре маркирана граница между това, което може да си позволи човек и това, което трябва да си позволи.

  6. Анонимен Says:

    Привет Марто!

    И на мен не ми е особено приятно телефона да звъни на червено и да ми пискат "нямаме интернет", и когато нета се появи всички да се втурнат да четат хороскопи, новини, снимки, и подобни. Но за жалост точно така се случва. А пък със или без нет, човека като го мързи да работи пак ще си намери занимание,,, я в кафето, я на паркинга за по цигарка, или да прегледа вестника.... не можеш да им заповядваш.

    Аз за себе си не мисля че оронвам престижа на работодателя си, като пиша през работно време. А министерствата достатъчно си губят доверито у хората по съвсем други начини, различни от интернет, компютри, свежо, и блога на Марфи :)

  7. MARFI Says:

    Здравей Павка,

    То е ясно, че блога на Марфи, няма да бутне правителството, просто икам да покажа на хората, че те правителствените чиновници са хора като нас и си кръшкат на воля, докато ние мисли, че усвояват пари от еврофондове.

    Те затова и ни и спряха и еврофондовете де :)

    Аз също гордо и без угризения ползвам служебен нет, за да списвам блоговете, ако бачках в министерството обаче, поне през прокси щях да минавам, да няма после публикации и вопли.