Здравеопазване

Току що изгледах един потресаващ филм - Sicko на Майкъл Мур.

Няма да Ви занимавам с подробности, просто ще Ви запитам до колко нормално Ви се струва да плащаме за преглед, като потребителската такса да се увеличава всеки път и никога докторите да нямат стотинки да Ви върнат?

Колко нормално е само част от скъпо струващи лекарства да се плащат от касата, а за другата част хората да отделят от залъка си?

Колко нормално е едно лекарство да струва с 2 лева по-малко в София, отколкото в Плевен? Нима хората в Плевен са по-богати, и могат да си го позволят?

Обръщали ли сте внимание на ценоразписа на лекарските кабинети?

Преглед на чужденец 12 лева?

Да Ви споделя ли как е в чужбина, в Гърция откъдето имам пресен спомен?

Преглед на чужденец без застраховка и без осигуровка - безплатен.

Ама не преглед оплези се и какво те боли и бам антибиотика, ами ми гледа с едно фенерче в ушите, издърпа ми езика с клещи да види по-добре в гърлото и ми гледа и в носа, защото е лекарка уши нос гърло и нещата са свързани, не се гледа само с една лъжичка.

Колко струва скъп антибиотик?

Нищо! Ако имаш осигуровка ти осребряват парите за лекарството.

Е аз нямах и си купих лекарство, нещо като Оспамокс - скъп и вреден антибиотик.

И колко струва?

10 лева по-малко от колкото в родината!

Та май си бяхме по-добре със социалистическата система.

Posted in Етикети: , , , |

2 коментара:

  1. Анонимен Says:

    Ммммм да по-добре да не ги стигаме американците!
    Гледах филма и съм потресена, а освен това съм и ужасена от възможността нашата здравна система да стане същата след известно (съвсем кратко) време...

  2. Анонимен Says:

    Във филма наистина има много точно попадения. Живея с САЩ от десетина години и макар да имам сравнително сносна (която ми струва ок. $400/месец) осигуровка, съм се сблъсквал с умопомрачаваща бюрокрация, некомпетентност и допълнителни разходи.

    Тъжното обаче е, че докато САЩ са на нелицеприятното 37-о място в класацията на Световната здравна организация (СЗО), далеч под страни като Франция, Италия и Испания, то България е на позорното 102-о място, между банкрутиралата Молдова и разскъсания от гражданска война Ирак! Всичките ни съседи, с изключение на Сърбия, са пред нас, като Гърция е на завидното 14-о място в света. Дори Либия, с добре познатата ни безотговорност на здравните власти, се класира на 15 позиции пред нас. Много, много жалко!

    Класацията на СЗО:
    http://dir.salon.com/story/health/wire/2000/06/21/rankings/index.html