Българче да се наричам!

Днес за пореден път имах честта да си поговоря не само с един от най-интелигентните гърци, които познавам, но с един от най-интелегентните хора в обкръжението ми въобще.

Никос - грък, студент по медицина в Пловдив, авторът на едни от най-грамотните теми във форума на БМВ и един от малкото гърци, които не само говорят, но и пишат перфектно на български, чели са Ботев и Левски и не са в България, само заради евтиното образование, защото на него като на чужденец не му излиза никак евтино...

Ако обаче сте македонец, можете да учите в България, като плащате такса колкото и събратята Ви българи, това се получава ако подпишете декларация, в която заявявате гордо, че сте българин и плащате колкото мен - 125 лева на семестър, не като Никос около 2000 долара.

Мдам... до тук с македонската нация и гордост, стане ли въпрос за пари, изведнъж стават българи. Всичко опира до интерес, ако ти изнася си македонец, ако не, ставаш българин, колко удобно и практично.

Ако ще пари да ми дават от Оксфорд, няма да се подпиша че съм кокни (англичанин)!

Очите си давам, хубава Яна на турска вера не давам!

Но, това не е всичко. Гордите македонци отскачат до Дупница и си купуват коли от родината, даже не си сменят и регистрациите, по-евтино, по-лесно по-бързо.

Македонското правителство е решено да вземе мерки за стимулирането на македоския автопазар, чрез налагането на ежедневна такса, ако караш кола с български номера.

И черешката на тортата, взета от печата:

"Македонското правителство реши да бъдат унищожени последните 30 танка Т-55 от общо 91, подарени през 1999 г. от България на Македония, съобщи Македонската информационна агенция /МИА/."

Ние българите, толкова мразим нашата малка съседка та и подаряваме танкове, за да се опази от албанците и даваме евтино образование на децата и, за да могат да осъществяват научно-технически подвизи покрай бреговете на охридското езеро.

Аз съм българче. Обичам
наште планини зелени,
българин да се наричам -
първа радост е за мене.




Posted in Етикети: , , |

6 коментара:

  1. tech_noir Says:

    Браво, добра статия.

    Спомних си с умиление за един професор. Стар беше човека и не му пукаше особено. Караше ги в началото на изпита да рецитират "Аз съм българче", иначе не се стига до изпит, щото групата не е за чуждестранни студенти, таксите и общежитията също.

    Да, същите тия българи, дето иначе скачат на бой ако на купон им напомниш на роден език какво са подписали.

  2. Maria Peicheva Says:

    Те не само че плащат такса като за българи, но със/без успех взимат стипендия от 90 лева на месец. Не са изобщо много, но са почти два пъти повече от 50-те лева, които българите взимат само при отличен успех. Е как става тая работа: хем подписват декларация, че са българи, хем взимат стипендия за македонци? Да не говорим, че има и доста измекяри, които вече са получили българско гражданство и продължват да се записват в каквито им хрумне специалности, за да си вземат 90-те лева месечно. Но как да ги виниш? Като ни е проста държавата, нека поне те се възползват...

  3. GoodBytes Says:

    Не би сакал да се добие погрешен впечаток кај вас... Македонија ја цени помошта од Бугарија со тенковите, и ние сме благодарни за тоа. Уништувањето на тенковите е дел од условите кои требаше да се исполнат за НАТО.

    За другиот дел, кој тенденциозно сака да прикаже дека ИСКЛУЧОЦИТЕ се правило, не можам да коментирам, барем не косристејќи се со иста реторика (бидејќи неодамна постоеше и период кога Македонија беше богата, а Бугарија сиромашна).

    Луѓето индивидуално секој за себе си имаат различни чувства за етничка припадност и тие се различно силни - како на пример кај тебе кој не би се кажал Англичанец ни за пари. Не е мое да му наложувам на некого да „останува“ Македонец, или да му бранам да го смени мислењето. Искрено, не се ни чувствувам загрозен од таквите мои сограѓани.

    А за оценките за „македонската нация и гордост“, може да си верувате во тоа што вам ви одговара, мене ми е сеедно.

  4. MARFI Says:

    GoodBytes, здравей отново, радвам се че ни навестяваш тъй често :)

    Ако съм те разбрал правилно, изключение са студентите, които се признават доброволно за българи, така ли?

    Аз съм останал с впечатление, че да се признаеш за българин е като част от изпита, ама те май не държат изпит, тоест нещо нормално и ако съдя по броя, по скоро тези които предпочитат да останат македонци са изключение.

    А я ми кажи, кога България е била по-сиромашка от Македония, защото не мога да си го спомня точно, имам спомени до 16 години назад, ако ти си по-възрастен сподели.

    Аз се радвам, че ти имаш достойна гражданска/национална позиция и я отстояваш и не ще предадеш македонската си принадлежност, дори поблазнен от ценностите и стойностите на безплатната родна образователна система.

  5. VP Says:

    Първо браво за статията! Много ми хареса! Още веднъж истината е на показ..
    Аз също оставам с такова впечатление, че сме си "македонини", а пък като видим зора и трябва да скокнем до Германия... Е че то пътя за Германия минава през България, вие не знаехте ли ??
    Съжелявам за това че македонците продължават да се наричат македонци, а не българи... Но сега ми е интересно, когато Гърция ги напъне да си сменят името, какво ли ще стане? При кой ще почукат пак за помощ... Ама тъпите комунисти, още по-тъпия ни цар и най-отгоре Доган паша ще им дадат не само помощ, ами и пари и средства и защо не - още 91 танка? >.<
    Не ми се ще да почвам с историята, защото ще стане кофти и твоят читател наистина ще се обиди...
    Браво още веднъж за статията и за завършек ще кажа - имах приятел македонец и както казва goodbytes, всичко си е до човек, всеки отговаря сам за себе си, а ще ви кажа че онзи пич, който познавах наистина беше много точен :) И беше някак интересно аз да му пиша на български пък той на македонски :D
    Айде лек ден ;]

  6. Nikolas Says:

    срещу един подпис спестиха 4000 долара на годината..машала!но и ние не сме останали по-назад...докато целуваха насраните гъзове на америка ние лека по-лека сме им изкупили земята и над 80 процента от тяхната економия така че как ще се нарекат не ни пука много много... :)