За няколко гласа в свежо...

Това е профилът в Свежо на човек, когото не познавам, но явно той ме познава и не му харесвам... или ми завижда, или и двете, но за първото съм сигурен на 100%.

Това, което ще ви направи впечатление, че в първите няколко страници от историята му за гласуване показват гласувания за всяка една моя публикация в социалната мрежа - отрицателен вот.

Не знам какво го подтиква към това действие, дали факта, че имам много публикации, които събират гласове, или с нещо съм го засегнал в миналато, идея си нямам.

Не можах да се свържа с него, защото никъде не открих негов и-мейл, нито в Свежо.нет, нито в блога му, явно се крие.

Исках да му пиша, да му кажа, че може би имам някои стари публикации, за които още не е гласувал отрицателно, да не пропусне шанса си за изява.

Това вероятно не е единственият човек, който така чинно гласува против мен (и не само) или активно занулява статии, просто е първият, които забелязах.

Това както и една друга странна тенденция описана тук ме карат да се замисля, за бъдещето не само на Свежо, но и на социалните мрежи в България като цяло.

Е ли краденото съдържание единствения начин за привличане на посетители, има ли по-важни неща от цифрите по броячите като например - авторите, познание, креативност, или цифрите взимат надмощие?




Posted in Етикети: , , , , |

18 коментара:

  1. Анонимен Says:

    Интересно, но само едно не разбрах - как установи, че този човек е гласувал отрицателно за твоите статии?

  2. tech_noir Says:

    Нормално все пак. Ball-cans. Имаме земя, имаме вода, правим си кал.

    Ако някъде е възможно да се мета калчица - ще бъде метната. Уникалното е че това става и без да има някаква определена печалба или изгода - за спорта. Нищо че това време може да се използва по-рационално, важно е на Вуте да му е зле.

    Много на сериозно ги взеха социалните мрежи. Кой им втълпи че ще забогатеят от 20 посетителя повече към тъпа нова публикация (съответно неиндексирана и с нерелевантни AdWords с нулев шанс за кликаемост) не знам.

  3. MARFI Says:

    Ами даваш на "Кой е гласувал" и виждаш че от 2-ма гласували резултата е нула, значи един е гласувал отрицателно, после от 10, резултата е 9, значи един е гласувал отрицателно, видях го под всяка статия, и стигнах до това заключение, ако не беше занулил 2, нямаше как да разбера, но сега съм на 100% сигурен, чакам да потвърдят от свежо и ще съм на 101%.

  4. MARFI Says:

    Е как иначе, всеки иска да прави милиони от интернет, то е много лесно, не ти трябва знание, само 4 буквички: СПАМ.

  5. tech_noir Says:

    СПАМ-а работи. Ама работи със стотици хиляди.
    Ама има и едно нещо като статистика. AdWords trapper-ите си правят сметката при климаемост от сорта на 0.00002% да речем. Това което ги храни са огромните бройки при ниски разходи. 5-6 СПАМ-а на ден и се оправят с наема.

    В България просто няма толкова интернет потребители, които да ти платят кафето по тоя начин.

  6. MARFI Says:

    Оказах се прав и от свежо ми отговориха светкавино с потвърждение на моето подозрение.

  7. GaN Says:

    Marfi, само няма да се плашиш :) както се казваше едно време. Да си гласуват хората както си искат. Аз лично съм хващал преди на мои статии едни и същи хора (някои от тях се "водят" известни блогъри), които чинно ми гласуват отрицателно :) Ама какво да се прави. "Разно хора, разни идеали" е казал "колегата" Константинов. През оная работа да ти е посред мен :)

  8. Анонимен Says:

    Хм... въпросният потребител на мен по принцип ми е приятелче и даже ми се е случвало да ми гласува пръв статиите... учудвам се. Имала съм обаче и много отрицателни гласове от други хора. За някои знам, че са ми дали минусче, защото например публикацията ми не е всъщност много свежа, а им е позната от много време и използват правото си да дадат вот "не-свежо", което и самата аз правя много пъти. Ако някоя статия ме издразни - минусче... То затова има и + и -. Нали така? Случвало ми се е също да ми дадат - по погрешка и после да ми кажат. И аз без да искам съм цъкала минус, даже и на теб. Но пък за това от Свежо ни дадоха опцията да коригираме подобен тип грешки. Аз съм ЗА правото на отрицателен вот. Не може да е или плюс или нищо ... не е "демократично". Много ме радват обаче всякакви амбициозни спамери, които искат да ме минат по брой гласове на стената на славата и нярочно ми цъкат минусчето. А най ми е забавно като го правят не вече популярни статии. Бе много шашава работа...

  9. Анонимен Says:

    И аз си имам подобни "фенове" в свежото, които гласуват отрицателно за всяка моя публикация. Едни и същи са - мога да ги изброя при нужда.

    На свежото най-големите им недостатъци са отрицателното гласуване и nofollow атрибута.

    Докато не бъдат отстранени, аз няма да съм потребител на тази мрежа.

  10. Polly Says:

    what a jerk....

  11. MARFI Says:

    Боби, как се оправят тези грешки, ако си дал минус наместо плюс?

    Ганчо и Василе, защо не ги изброите тези хубостници, не виждам нищо лошо да са познати на хората.

  12. dzver Says:

    И аз имам един такъв, мисля че гласува отрицателно за всички, за да може неговия пост да изпъкне. Сега е на 1 страница и му вотнах отрицателно ;-P

  13. MARFI Says:

    Айде стига с тази анонимност, дайте имена, дати, телефони, адреси!

  14. petervanev Says:

    Да се гласува "против една статия е нормално до някъде, но за всички статии на един автор е меко казано тъпо...дайте верно имена, че да се банват тези...

  15. MARFI Says:

    Не вярвам някой да ги банне - потребители = трафик, трафик = кликове, кликове = парички за кафенце.

  16. petervanev Says:

    тук си прав...
    аз не пиша за трафик или пари, а публикувам в Свежо заради възможността да срещна нови хора. Мен не ми пука от тази гледна точка...

  17. RoujkaBG Says:

    Здравей, Марфи!

    какъв ти е проблема кой как грасува? Да не би положителното гласуване да е задължително и трябва съвпада с твоето?

    На мен ми се е случвало да гласувам отрицателно и какво от това?

    Аз съм ти фен и до сега винаги съм гласувала за теб позитивно, но не проумявам каква е тази болезнена амбиция всички да го правят?

    Нима никой не ти е казвал, че не можеш да се харесваш на всички?

  18. MARFI Says:

    Идеята на статията е друга. Никой не подтиквам да гласува положително, просто отбелязвам едно долно поведение.