Новите рейсове

Днес, един от поредните дни когато професорите от Университета решиха, че има по-важни неща от това да ни научат на нещо полезно оползотворявах дупката между часовете, и бях заклещен на сфетофара на Васил Левски и Оборище.

И какво да видя?
От Александър Невски, за десен завой се редят доста, нови, лъскави, оранжеви автобуси... с балони :)

Викам си, аха ясно, общината е купила нови рейсове и ще се подменят старите, супер!
Рейсовете явно ще се обслужват от фирмата, която поне аз възприемам като по-специализирана в международен превоз - Карат С.

По стъклата на возилата имаше огромно количество лепенки - Бус на годината, Евро 4, подходящ за инвалиди и др.

И като се заредих на другия светофар да чакам между два от тях, гледам на огромните им чистачки, закичена китка здравец - с божията благословия да служат на софиянци.

Като дойдох на работа, веднага забелязах новината в свежо.нет и коментарите на страницата на първоизточника: днес.бг

Хората веднага побързаха да оплюят рейсовете: били турски, били боклуци, нямали отварящи се прозорци.

Според мен няма значение какви са по произход, ако ще руски да са, щом са нови, пак ще вършат по-добра работа от дългите Икаруси, плюс това, не пътниците ще се грижат за поддръжката им, ако се счупят, слизаш и има кой да го ремонтира.

Не ми хареса отрицателното отношение дори на интернет потребителите към този опит на общината за подобрение на болната тема за транспорта, ама защо се ядосвам, българска му работа, винаги ще намерим кусури.

Освен това то тия рейсове няма да останат нови дълго време, ще носят още надписи, повечето по вътрешността си: "Цска, Левски, Ηooligans" и други такива възвишени лозунги и тогава ще ни паснат, защото ще имат и повче кусури, да им коментираме.

6 коментара:

  1. Анонимен Says:

    Съжалявам marfi, но това че не им се отварят прозорците е много голям минус. Миналата година почти всеки ден ми се налагаше да пътувам по линията 260 в София и смело мога да твърдя че возенето в Икарус е по-приятно! Когато цялото пенсионерско съсловие рече да пътува за Горна баня, а се окажеш в автобус правен в някоя 'ладна страна и няма отварящи се прозорци....предлагам ти просто да пробваш да се повозиш в такъв.
    Това е моето мнение - много се радвам, че ще има нови автобуси, но не мога да поздравя немците за такива странни техни решения :)

  2. MARFI Says:

    Тези рейсове се предполага да имат климатик, който да охлажда, дори в спряло положение, тези прозорци вършат работа, ако се движиш поне минимално.

    Немците не са сложили отваряюи се прозорци, защото си знаят, че ние ще ги отваряме на пуснат климатик и така ще се скапе климатика.

    Това което не видях е дали имат щори рейсчетата, много са полезни при голям пек.

    В Атина почти всеки рейс е с климатик и щори, но действително, по-старите от тях все още си имат и отварящи се прозорци (които са заковани да не се отварят обаче).

  3. Анонимен Says:

    marfi, за миризмата говори човека, за миризмата. Ей, пак се проявих като типичен българин :)

  4. / Says:

    Това, че не се отварят прозорците, е опасно. Въздухът почти го няма, в жегата не само бабите може да припаднат или да умрат, ами и млади хора като мен, на които им става зле от безвъздушни пространства :) Честито за новите рейсове, само дано има как да влиза въздух вътре.

    Климатик добре казваш, ама има ли го?

    Съгласна съм иначе с общата ти идея, че все пак е позитивно явление това да има нови рейсове и не е хубаво веднага всичко да се оплюва.

  5. Анонимен Says:

    Ясно е, мили мой Марфи, чи никга не си се возил в тези нови автобуси. Да де ти си имаш кола и не ти се налага да се подрусваш в масовия градски транспорт! Съжалявам, че коментирам стара публикация, но сега имах време да разгледам списъка. Та за въпросните нови автобуси. Те може по замисъл да са чудесни, за Германия да са прекрасни, но не и за условията в нашата столица. Аз имах нещастието да се возя в точно такъв нов автобус. Нещастната машинка е толкова малка и тясна, че ако беше час пик, би се пръснала по шевовете. То големите Икаруси едва издържат наплива, какво остава за това мъничко Мерцедесче. Жегата в него беше меко казано адска!!! При това точно в този момент, беше сравнително празен, а на вън далеч не беше толкова горещо. Кислород - нито грам! Прозорчетата деиствително се отварят, но са толкова малки и така ориентирани, че са направо безполезни. Да, автобусите са много красиви и лъскави, но не са за нас! Бас държа, че са внесени като втора употреба на ниска цена от някоя Скандинавска страна, където вероятно едва ли са езползвали пълния си капацитет дори в пиков час. А това дали ще останат дълго нови, няма да коментирам. Само да спомена, че въпросните автобусчета се движат по линия 111, на мястото на други едни сравнително нови, малки, но пак по-удобни мерцедесчета. А по линия 88 все още скърцат, пуфтят, закъсват на всяка крачка и се разпадат Икаруси. Защо господин кмета ми се хвали, че е внесъл незнам колко си нови автобуса, като те са почти неизползваеми? Защо не даде малко повече пари, но да внесе свестни автбуси, като тези с които преди няколко години почти напълно замениха колите на 204 и 83!

  6. MARFI Says:

    Онзи ден на слизане от Витоша се возих в такъв 90 и нещо. Еми като са малки да пукат повече на куп ;)

    Да на 83 и 204 са готини мерцовете.

    Ами вече не е до кмета мисля, СКГТ се отдава на концесионери и те са решили, че ще бачкат с такива рейсчета.