Полицайте бдят

Вчера, малко преди полунощ тръгнах да се прибирам от Дружба 2, и точно на завоя при трамвайните релси ме спират в мрака, двама неугледни полицай с единствен работен атрибут - полицейска палка.

Без фенери, без жилетки, без патрулка.

И гордо ми заявяват:

"Ние сме патрул на осмо полицейско РПУ - документите за проверка моля."

Къф патрул сте без кола бе! си викам на акъла, ма им дадох документите, без талона, талона го бях сложил в багажника.

И излизам в тъмнината, те знаете обикновенно в най-тъмната част на улицата застават, да се скрият като командоси и ти изкачат с палката изневиделица, рискувайки живота си, не знам за безсмъртни ли се имат ли какво, ако съм пиян и го кача на капака, какво ще ми напише акт, докато се превива от болка ли?

И отварям багажника да го извадя, и те се опулват, щото вътре вафли, бисквити, солети, багажника фраш да зареждам вендинг машините.

Давам талона, те почват:

"Опа-а-а, тоя багажник мноого пълен и разхвърлян нещо, да не си обрал някое кафе или склад."

Да, обрах кафето и само солетите взех, щото съм диабетик.

"Не се прави на отворен, ами покажи документ как си придобил стоката."

Показах им фактурата от "Метро" и замлъкнаха.

После се обадиха в "щаба" да проверяват дали колата ми не била крадена.
Това, което не мога да си обясня е защо по презумция трябва да съм крадец? Това, че полицаите ме обиждат индиректно и ми губят времето с безумните си проверки би било достатъчно основание да си потърся правата по съдебен ред, ако ми се чакаше 20 години за решение по делото и други бюрокрации...

Както и да е, радиостанцията беше безумно увеличена и от щаба се чува как се набира на клавиатурата, бавно, бавно номера на колата, после номера на рамата, на двигателя... добре че не зеха и номера джантите!

Как да е, чуват се и други звуци от сорта на:

"Оф пак сто години ще чакам за тия дани...", "Свързвало се..., или си свързан или не си свързан, какво е това междинно положение, или си на работа или не, нали така колега?" и се почна един безумен разговор по радиостанцията, доката чакаха да се обработят данните...

След около 20 минути ме пуснаха да си ходя и по пътя срещнах още 2 патрула, бяха спряли и таксита.

Днес ситуацията за малко да се повтори, пак такива мними патрули на охранителна полиция, се бяха загнездили по "Черковна" и по "Иван Асен" и спират и губят времето на гражданите за "рутинните си проверки" и жалките си опити да измъкнат някоя стотинка, в Гърция три месеца бях, не видях една кола рутинно проверена!

Posted in Етикети: , , |

0 коментара: