Земетресението в София

За първи път ми е... бая се залюлях, мама падна от стола чак...

Изпаднах в паника, какво първо да взема... телефона, ключовете за мотора, на вратата се сетих, че съм без портфейл и че може би ще ми трябва, пък и металната врата, която да ни пази от крадци беше заключена, ах къде са ключовете, паника, лутане и за щастие отмина, засега...

Няма щети, само лека уплаха и мисълта, че ако има по силен трус, просто сме загубени, аз живея на десетия етаж и сме 52 апартамента, кой ще слезне по стълбите пръв...

Приятелската реакция:

(10:10:22 PM) Phil: DUDE - усети ли земетресение?
(10:10:25 PM) MARFI: да
(10:10:34 PM) Phil: бах... тука (Лозенец) беше доста мощно!
(10:11:03 PM) Phil: честно ти казвам - скочих и тръгнах без посока преди да разбера какво става
(10:11:18 PM) Phil: беше ударно, не като стандартните
(10:11:33 PM) MARFI: да силничко си беше

Павел бахти земетресението усети ли ? Сега гледам по информационните сайтове, ама нищо не пишат.

Андреа: Мило земетресение!

Никос от Пловдив:
Земетресение в София ли бе ? Уплаши ли се ? Айде излез вече от под бюрото. Спомням си 1981 и 1999 в Атина, както си гледах телевизия земята се надигна и после се върна назад. Котка или птичка имаш ли ? Котките и птичките предусещат, птичките чуруликат нервно, имах една и веднъж както си спах, почна да подскача да чурулика и ме събуди и след малко усетих и труса.

Надявам се да няма остатъчни трусове и да се люлеем цяла вечер, утре това ще е темата на деня, сигурно ще я бистрят чак до петък.

От агенциите:

Вертикално земетресение, най-вероятно четвърта степен по скалата на Рихтер с епицентър под Южния Парк.

А пък сутринта, както си спя пак земетресение, голям комфорт да се сбудиш от земетресение, не чувах шум както казваха хората за това от вечерта, но пак го усетих и не знам дали просто си въобразявах, но сякаш и като отмина леглото ми продължаваше да вибрира.

Завих се с юргана през глава и си ви викам, поне да ми е меко ако се срути тавана... след малко се поуспокоих и продължих да си спя, предпочитам ако стане най-лошото, да ме намери в съня ми и да е бързо.

Малко повод за размисъл:





Posted in Етикети: |

6 коментара:

  1. Анонимен Says:

    ВЕРНО СИ БЕШЕ СИЛНО АЗ съм в центъра и бая се стреснах, стара къща докато намера котките и то спря

  2. Грави Says:

    На 15-ти етаж се усети....много интересно.....бая силно разлюля, все едно блокът беше от пластилин, всичко се разтанцува.....Как ли ще се усети ако си в асансьора?

  3. MARFI Says:

    Ти в Зоната ли си ?

    На десетия с ЕПК - разгърнат куфраж ли как го водят се усети доста силно, а смятай че ние сме 5 блока от 750 до 745, прилепени, за да се поддържаме в такива ситуации.

  4. Анонимен Says:

    Снощи яко ни друсна наистина; преди време получих един PPS файл; надявах се да не потрябва, но сега мисля, че ще бъде от полза. Преведох съдържанието му и ето тук по-съществената част от него: "Здравейте, аз съм Doug Copp. Вие не ме познавате, но съм бил в 875 рухнали сгради и съм работил в спасителни групи в повече от 60 страни; основал съм спасителни отряди в много други и съм член на спасителни групи към ООН, Организацията на американските държави, УНИЦЕФ и много други организации.

    Бях член на Обединените нации, многогодишен експерт в Сектора за справяне с бедствията (UN-UNIENET). Работил съм при всички и при всяко едно от големите бедствия по света от 1985 г.

    През 1996 г. направихме филм, който доказва, че моят метод за оцеляване в случай на земетресение е правилен! При което и да е рухване има 100%-ово оцеляване за хората, които са засегнати от него и които използват това, което се нарича "Триъгълникът на живота". Опитът беше направен с 20 манекена: 10 от тях бяха поставени на местата, които досега бяха използвани като възможни сигурни места. Другите 10 бяха поставени в "Триъгълника на живота". Сградата беше взривена и когато влязохме, видяхме, че първите 10 манекена бяха разрушени, а другите, поставените в "Триъгълника на живота" бяха в отлично състояние. Верен разказ: в първата сграда, в която влязох по време на мексиканското земетресение беше едно училище в Мексико през 1985 год. и децата, както и следваше да се очаква, бяха под чиновете, всички те загинали и смазани. Можеше и да оцелеят, ако вместо да застанат под чиновете, бяха легнали или бяха застанали във зародишна поза до тях или отстрани на тях... За да го кажа по-просто и разбираемо: Когато една сграда рухва, тежестта на покрива (тавана) пада върху предметите или мебелите, като ги смазва, обаче точно до тях остава празно място. Ето това пространство аз наричам "Триъгълника на живота". Колкото е по-голям предметът, колкото по-тежък и устойчив е той, толкова по-малко е възможно да бъде смазан. Колкото по-малко се смазва от тежестта предметът, толкова е по-голямо празното място или пространство до същия, толкова по-голяма е възможността човекът, който използва това празно място да не бъде никак наранен или засегнат. Всеки, който се опита да се скрие или да застане под нещо, когато сградата рухне, бива смазан. Всеки път, когато хората застават под предмети като бюра, коли, винаги са смазвани. Не го правете, а следвайте някои от инструкциите, които следват. Котките, кучетата и бебетата естествено заемат ембрионална поза. И Вие би трябвало да направите същото при земетресение. Това е естествен инстинкт за оцеляване. Всеки може да оцелее в малка дупка, образувала се в близост до който е да е голям предмет, който бъде смазан, но при всички случаи ще остане празно пространство от двете страни на същия. Сградите, направени от дърво, са най-сигурните конструкции по време на земетресение. И това е по една проста причина: дървото е гъвкаво и се движи под силата на земетресението. В случай, че рухне сградата, се оформят големи празни пространства. Също така, една дървена конструкция има с по-малка тежест при рухване, отколкото тухлена такава. Ако вие сте в леглото си през нощта и стане земетресение, просто се претърколете на пода. Вече около леглото Ви има едно празно пространство. Ако например започне земетресение, докато гледате ТВ и не можете да излезете лесно от сградата през врата или прозорец, тогава легнете във фетална (зародишна) поза до: диван, голям стол, фотьойл или голям мебел (като например – бюфет или шкаф). Всеки, който застане под рамката на вратата, когато сградата рухне, може да загине. Защо?... Защото, ако Вие застанете под рамката на вратата, и рамката на вратата не устои и се заклати напред или назад, Вие може да загинете, притиснат от тавана. А ако рамката на вратата падне настрани, ще ви разкъса с тежестта си. В който и да е от двата случая ще загинете; следователно, не заставайте под рамката на вратата!

    По възможност, опитайте се да не излизате по стълбищата. Те имат различни "честотни моменти" и се движат по различен начин от останалата част на сградата.

    Застанете близо до външните стени на сградите или по-добре – извън тях, ако е възможно. Много по-добре е да сте извън сградата, отколкото вътре в нея. Колкото по-навътре в периметъра на сградата се намирате, толкова по-сигурно е, че изходът ще е блокиран и ще е по-трудно и сложно да се излезе... Ако сте в кола, излезте от нея и седнете или легнете до нея. Каквото и да падне върху колата, при всички случаи ще остане празно пространство отстрани на същата. Ние сме навикнали да слушаме, че онова, което са мислили по-рано, е най-доброто. Обаче нещата са се променили!

    И сега, добре е да разпространите тези инструкции, за да се знае от хората, в случай на силно земетресение... било сега или в бъдеще....".
    Човек не бива да ползва асансьор при земетресение.
    А сега в този случай, не се уплаших кой знае колко - котаракът ми продължи да си мърка блажено до мен. И кой знае защо - усетих го като хоризонтално. Инак съм почти до Южния парк.

  5. Nikos MD Says:

    уффф!не бях писал само това. казах ти че в атина постоянно има някакви земетресения и няма повод всеки път да се тревожиш..
    животните усещат земетресенията...
    ти такъв пейст направи все едно бях на лепило и акумулаторна течност :PPPPP

  6. MARFI Says:

    Анонимен, благодаря ти за изчерпателния и полезен коментар, на тераса брой ли се за извън сграда ?

    Никос, ами като пишеш на латиница, се изморих да го пренаписвам на кирилица.