Един по-различен рожден ден

Филип, ме покани на един много специален рожден ден - рожден ден на поляна/палатка.

За нуждите на празненството бе създаден специален сайт, за да упътва гостите. Аз намерих лесно мястото, но пристигнах късно, ето как се е развил купона:

Около 14:00 - парти полянката:
Около 14:45:

Спокойната полянка, приема гости, скарата е готова:

Малко след това, рожденикът - също Филип е "захранен" с торта:
Трябва да кажа, че мястото беше уникално, хем беше близо до пътя, хем нямаше движение и не се чуваха коли, имаше една вада, където изстудявахме виното и бирата - мокър бар :)

Когато аз пристигнах вечерта, бях подценил Плана планина за пореден път, тениска и къси гащи не бяха най-доброто облекло за планина, не знам защо, но винаги така се получава когато ходя на "близки" планини като Плана и Витоша, нещо не им имам страха като на Родопите и Гела например, въпреки, че и до днес помня думите на баба:
Зиме без торбичка, лете без абичка на планина не!

Докато си сложа абичката вече се бях накокошинил. Слава Богу, имахме си огън на който после изпекох най-вкусната пържола на света - потопена в греяно вино и подправена с чубрица, пипер и сложена да се пече с лук, моркови и чушки около нея - Майстор Миро пасти да яде!

Филип, беше леко подпийнал като дойдох, трябваше да го будя и да се разделя с айряна си в името на идеята да се съвземе и да се напие повторно, въздухът на Плана е чудотворен, за една вечер се напихме и изтрезняхме три пъти, а на сутринта не ни боля глава, даже бяхме свежи за оборката:
Почти свежи може би:
Сутринта бе хладна:
Но не колкото вечерта, разбира се пак бях подценил планината и имах само един спален чувал в лятната си палатка, добре че се намери добър човек да ми услужи с шалтето си, за да мога да отстъпя едно одеяло на Филип, който си легна на земята, каза че след като я стоплил вече не му държала студено - пияните и Господ ги пази.

Огънят не спря цяла вечер и сутрин, трябваше да се топлят измръзнали крайници, всички бяхме кекави планинари:
Когато тръгнахме наобратно, термометърът на скутера ми показваше 7 градуса, на Железница е покачи до 17, а в София вече беше 24 градуса.

Това е третият рожден ден, които прекарвам на открито, първият беше на братовчед ми на една хижа на Витоша, а вторият на една приятелка на гайдарското надсвирване в село Гела.

Не съм си изкарвал по-добре досега, свобода, обсипано със звезди небе, от което Филип се хипнотизира, не без причина, в София звезди не се виждат, чист въздух, аромат на скара... неповторима атмосфера, а на Гела, на Гела имаше и стотици гайди, които свиреха за рожденичката, е това е да си специален :)



9 коментара:

  1. Bee Says:

    Пфу, да зема да си преместа рожденния ден некъде септември,а?
    че на 27ми Декември малко трудно да се качим на Витоша... само лед ще имаме като хората :(

  2. MARFI Says:

    Да и моят рожден ден през Февруари не става :(

  3. Анонимен Says:

    На сутринта всички ме познаваха, а аз не познавах почти никой :)

  4. MARFI Says:

    Теб и вечерта те познаваха, мен не ме познаваха нито вечерта, нито на сутринта, но пък бяха супер свежи и дружелюбни и се забавлявах много!

  5. Alcor Says:

    ...и малко думи от рожденника
    Радвам се, че си се забавлявал. Благодаря и на теб за оборката на сутринта!
    До зимните рожденници - защо не си направите един бой със снежни топки пред някоя хижа и после да се сгреете с чай и коняк вътре ;)
    И нали знаете - не е важно мястото, важни са хората!

  6. Анонимен Says:

    Ех, Плана... В село Плана можете да празнувате рожден ден в кръчма "Мечата дупка", но само с предварителна резервация! Защото шефът е от Железница и трябва да се подготви. За мезе предлагат "Кучешка радост" на килограм, може да ви нарежат и домат. Непременно питайте и за Андро Алкохолика, първа кипра на "заведението", ако още е жив!

  7. MARFI Says:

    Хм, въпросната кръчма да не е на върха на селото, баш на баира, вече като се тръгва към базата с антените ?

  8. Анонимен Says:

    Точно така, на Чаршия, както казват местните, тоест на площада. Тя е прилепена до така наречената община.

  9. Анонимен Says:

    Лично право е на всички нас, родени през зимата, да си имаме и летен рожден ден. Иначе не е справедливо.