Обиколката на Полша и още нещо.

Днес в полската столица Варшава стартира 66-та обиколка на Полша (Tour de Pologne).

Първият етап ще затвори центъра на Варшава за около 4 часа, докато колоездачите извъртят девет обиколки на 12 километровото трасе.

Градове като Париж и Лондон, а догодина и Люксембург, също биват блокирани за старта на обиколката на Франция, единствено София не може и няма да бъде затворена за подобно състезание, защото просто тия с колелата не са важни...

Бързото сравнение показва, че поляците ни водят с 7 обиколки (ние ще правим 59-та обиколка на България септември) като в същото време обиколката им е на много по-високо ниво (pro Tour), участват по-класни и известни отбори, получава по-голям отзвук...

А сега малко за драмата с българското колоездене.

Обиколката на страната се провежда под патроножа на президента, освен хартиена, никаква особена подкрепа не се оказва.

Бойко Борисов не гледаше с добро око на това да се спре за малко движението по "Цариградско шосе" и така на няколко пъти обиколката на България нито започваше нито свършваше, дори не преиминаваше през столицата!

А традицията повелява председателят на парламента да даде старт на събитието на разбитите жълти павета пред паметника на царя освободител, на същото място би трябвало и да посрещне колоездачите и ако федерацията не е правила мръсно на българските представители, когато например извади Ивайло Габровски от надпреварата евентуално да окичи с победния венец някой български спортист.

Обиколката на България ще си се търкаля посредствено, докато други по-стари състезания като обиколката и изкачването на Витоша, вече не се провеждат, а не сме във война (обикновено само в годините на военни конфликти спират подобни състезания)

Маршрутът и на двете състезания, поне в столицата бе кошмарен!

Изкачването на Витоша е 20 километрово качване от стадион "Васил Левски" по бул. "Черни Връх" през Драгалевци до хижа Алеко. Ако не бяха изоставили традицията, щяхме да сме свидетели на много трудно изкачване и майсторско педалиране около изкопите на метрото по Черни Връх.

Обиколката на Витоша, също не се провежда от няколко години, тя започваше от "Руски Паметник", продължаваше по разбитите павета на Цар Борис до Владая - Перник - Дупница, завой за Самоков и прибиране покрай язовир Искър с финал на стадион Васил Левски.

Няма да Ви обяснявам каква драма беше преди няколко години излизането до Владая - колко спукани гуми в самото начало, колоездачи от провиницята се качиха на алеята по протежението на булеварда, без да знаят че е дори в по-лошо състояние от пътя върху които се борехме останалите.

Тези състезания останаха в миналото, стогодишна традиция бе прекъсната с думите "Няма Пари" - пари има и интерес има, няма желание другари!

Някой ще се ядосваме и ще си караме по разбити пътища и ще гледаме за утеха чужди колоездачни обиколки, а други ще разправят колко бил велик футболния отбор на "Левски" и как пИчели и в намален състав... керванът си върви, колоездачите си въртят...


Posted in Етикети: , |

2 коментара:

  1. wattie Says:

    А защо парите не си ги съберете вие и после си се състезавайте колкото искате?

  2. marfi Says:

    Кои ние? Защо съществува колоездачния съюз? Още малко и линейката и полицейската кола да кара някой от "нас" :) Не става въпрос само за пари, а за много и не само организационни брънки по веригата, които трябва да се оправят.