Колективна тъпота
Posted On петък, август 31, 2012 at в 13:09
Фейсбук маркетинга за много хора се изразява в бълване на забавни картинки, поздравления с песни, именни и рожденни дни от името на компанията, асоцииране със спортни и други успехи отново от корпоративно име, дори когато въпросната компания не е спонсор на събитието - общо взето с чужда пита - помен...
Общото чувство, което оставят у мен повечето корпоративни страници във фейсбук е че или се поддържат от 15 годишни (щото тинейджърите гетват фейсбук) или целта на съществуването им е единствено привличане на eyeballs независимо с какво съдържание и дали то резонира с продукта на компанията, дали е достоверно и тн.
Едни от най-лошите примери за поддръжка на корпоративни страници са тези на сайтовете за т. нар. "колективно пазаруване".
Първо, в това пазаруване няма нищо колективно - но това е друга тема, която няма да засягам сега.
Второ, тези страници са "всеядни", бълват всякаква информация, вероятно по подобие на офертите - от пици до силиконови импланти, де Ямбол, де Стамбол...
Един крещящ пример от днес, фейсбук човека на "Колектива" излезна с твърдение, че луната щяла да бъде "синя". Total Bullshit!
Добрата новина е че се отварят много доходоносни ниши за реклама и маркетинг пред хората, които не се страхуват да питат Гугъл и ползват повече от две мозъчни гънки. Айе!
Общото чувство, което оставят у мен повечето корпоративни страници във фейсбук е че или се поддържат от 15 годишни (щото тинейджърите гетват фейсбук) или целта на съществуването им е единствено привличане на eyeballs независимо с какво съдържание и дали то резонира с продукта на компанията, дали е достоверно и тн.
Едни от най-лошите примери за поддръжка на корпоративни страници са тези на сайтовете за т. нар. "колективно пазаруване".
Първо, в това пазаруване няма нищо колективно - но това е друга тема, която няма да засягам сега.
Второ, тези страници са "всеядни", бълват всякаква информация, вероятно по подобие на офертите - от пици до силиконови импланти, де Ямбол, де Стамбол...
Един крещящ пример от днес, фейсбук човека на "Колектива" излезна с твърдение, че луната щяла да бъде "синя". Total Bullshit!
"Синята луна" е едно допълнително пълнолуние, което поради разликите в лунния и соларния календар се случва в месец, в който вече е имало пълнолуние. Явлението е циклично и се случва на грубо на две години и половина.
Луна със син цвят се получава, когато светлината й се пречупва през твърди частици в атмосферата - обикновено при изригване на вулкан, много силно замърсен въздух и тн. за последен път подобно явление е било наблюдавано в Канада през 1951.В случая не е най-важен цветът на луната, а неспирното потвърждението на притеснението на редица хора, че въпреки че знанието става все по-достъпно и все повече, хората стават все по нежелаещи да го достъпват и си тънат в една комфортна посредственост, захранвана със светски новини и клюки. Жалко наистина.
Добрата новина е че се отварят много доходоносни ниши за реклама и маркетинг пред хората, които не се страхуват да питат Гугъл и ползват повече от две мозъчни гънки. Айе!