Seo in Vain

По време на държа да отбележа и натъртя изключително добре организираната Първа SEO конференция в България, Лили Грозева използва твърде силна генерализация в края на лекцията си, с което предизвика бурна дискусия < която бе убита в зародиш, поради формата на конференцията > първо лекции, лекции, лекции, после чак въпроси, въпроси (и то само ако са удобни)

Не закъсня и "контрата" в блогосферата: Контриране на Лили Грозева (SEO Conference 2009)

Ето и от изказването, на което ще се спра и аз:

"много скоро след приключване на работа върху SEO оптимизацията на даден сайт резултатите се губели."

Така е и не е така, всъщност всичко е според зависи, както е и цялото SEO > няма магическа формула за първото място на Google, няма и да има :)

За да не съм голословен, при търсене за: Гръцка Музика сайтът ми с blogspot домейна > http://greekmusique.blogspot.com/ излиза на първо или на второ място в Google < (преди или след страницата с гръцка музика на Start.bg), имам съвсем малко връзки, почти не се занимавам с него, последно съм публикувал нещо там на шести март...

Не бих казал, че нишата е слаба, има доста форуми и сайтове за гръцка музика, не бих казал и че съм SEO специалист, по мое мнение, съдържанието ми на 3 езикиа > български, гръцки и английски и разделението на посетителите 50% на 50% от България и Гърция е надделяло и Google ме класира на челни позиции по този повод.

Ако беше сайт за недвижими имоти или за GSM, едва ли щеше да удържи такива позиции без нова публикация с месеци и без изобщо да се занимава човек с него.

Wattie, също сподели, че полага минимални усилия за Motorolla Форумите си и въпреки това се класират на първите места... < тук обаче има една основна разлика и сайтът ми за гръцка музика и форумите на wattie имат какво?... Уникално съдържание < глупости, видеото в сайта ми за гръцка музика е от YouTube, a текстовете са от Stixoi.info... и така, за да обобщя: първи в Google, с чуждо съдържание :) (айде от време на време, превеждам по някоя песен)

Ако правите SEO оптимизация на сайт без съдържание и правите връзки като луди, спамите насам-натам, нормално е друг сайт от същата ниша със съдържание да Ви измести, като спрете да се мъчите, защото мъка си е да оптимизираш за кафе машини например.

Сега да се върна към лекцията на Лили и като цяло на лекциите от SEO конференцията, без тази на Огнян и на Гео. Общи приказки и глобални обобщения не вършат работа, твърде са неясни и размити и разбира се, не са общовалидни. Като цяло дори в ежедневната си реч, мисля че е добре хората да се ограничават от изказвания от типа > Мъжете са тъпаци или Жените са кучки > има си изключения и всичко е... според зависи :) Имайте това в предвид, когато създавате вашите презентации и ги представяте пред публика.




Posted in Етикети: , , , , |

15 коментара:

  1. Иван Пидов Says:

    Много точно казано ;)
    Тя, Лили по едно време каза "Аз май наистина съм объркала презентацията".... Ами, за да не се случват такива неща следващият път с генерална репетиция ;)

    И не, не е типично българско недоволство, а градивна критика

  2. wattie Says:

    За мен SEO е пълна простотия. Аз си го превеждам като "начини за изблъскване на кофти сайт на по-предни позиции". Ако вместо това се хвърлят усилия сайта да НЕ Е кофти, според мен резултата ще е много по-добър.

    Но да не се заяждам със SEO гурутата - ще ме изядат. Бизнеса им заниси от това естествено...

  3. MARFI Says:

    Вижте коментарите и под първата ми статия от конференцияа > господин Томов, се е позасегнал малко.

    Според мен има един климат в българската IT сфера, да слагаме розовите очила, да хвалим всяко едно начинание независимо от слабостите му, главно с тези думи:

    "Абе можеше и по-добре да е, ама като за България, като за първи път е добре!"

    Според мен, критика трябва да има, не искам да се превръщам в черната овца, нито в някакъв hater, просто си казвам мнението, така както съм ги видял нещата.

    Надявам се Лили да не се засегне и тя като господин Томов.

  4. Крис Says:

    За някои специфични ниши SEO усилията може и да са нищожни, но за други това не е така. Навсякъде където класирането по дадени ключови думи може да означава изкарване на пари конкуренцията е жестока. И не само, добър пример е последното SEO състезание, когато има много хора, които се борят за челна позиция по дадена ключова дума усилията като че ли не са ежедневни, а ежечасни. Моето лично мнение на не голям SEO специалист.

  5. MARFI Says:

    Мисля, че това съм го споменал горе, всичко е според зависи от нишата и думата.

  6. pavel Says:

    Мен в цялата работа ме дразни следното:

    Лично мое мнение е, а и предполагам на по-голяма част от трезвомислещите, че в интернет има място както за банерна реклама, така и за текстова, така и за СЕО, така и за спонсорство и т.н. и т.н.

    Много е хубаво да имаш отлично оптимизиран сайт по отношение на структура на сайта и подредба така, че на ботовете да им е максимално лесно да го индексират, но има едно голямо НО:

    Да приемем, че в София има 200 агенции за недвижими имоти и те решават да ползват СЕО, вместо банерна и текстова реклама. Обаче всички ще искат "1-ва страница на Гугъл".

    Е МАМА МУ ДЕБА НЯМА КАК ДА СТАНЕ !!!

    Хора този пазар е огромен и има място за всички !!!

  7. Лили Says:

    Абсолютно заставам зад това, което казах. Резултатите се губят когато СЕО поддръжката по даден сайт спре. Не си спомням да съм казала "веднага", не си спомням и да съм говорила за блогове в блогспот. Темата ми беше бизнес сайтове.

    Ако спрете линк билдинга и генерирането на ново съдържание, всички резултати които сте постигнали НА БАЗА СЕО УСИЛИЯ ще започнат да спадат и след време ще се върнете почти там където сте били.

    Що се отнася за конференцията, организацията и моето представяне там -- аз си имам едно наум особено за последното. Освен един двама лектори, на всички ни беше за пръв път, аз не съм очаквала за себе си че ще ме хване сценична треска, но така се случи, както знаете аз съм доста по-устата от това което чухте и от себе си не съм доволна, но това си е мой проблем.
    Мисълта ми е, че и аз както и другите шестима души излязохме, на своя глава и за всеобщото благо, и колкото и да не ви се чете как било за сефте -- това е факт, ако сте по-добри, знаете повече и имате по-добри презентаторски умения с радост ще стана пак в 6 и ще дойда да ви слушам.

  8. MARFI Says:

    Лили, много ме зарадва включването ти.

    Надявам се не си πриела горното като заяждане.

    Оценявам усилията ти и те поздравявам за инвестираното време.

    Съгласен съм, че като всяко едно усилие или талант така и резултата от SEO се губи/ръждясва, ако не се полагат редовни грижи за него.

    Публиката беше много благосклонна и аз силно се надявах, че всички лектори ще бъдат спокойни, поне колкото Оги или Гео.

    Може би щеше да е хубаво, ако си бяхте изговорили лекциите един на друг предния ден, хем за да отпадне споменаването на alt тага 6 пъти от 6 лектора, хем да притръпнете и да не се притеснявате толкова.

    Признавам и приемам, че всички сте много добри специалисти в сферата си, но понякога имате толкова много неща да кажете, че не успявате в краткото време отделено за това, може би затова се притеснявате, не знам.

    KISS - Keep it simple, keep it short and you have your killing presentation.

    Разбира се, лесно е да се говори отстрани и много хора са склонни да го правят, но все пак и аз самият в събота изнасях презентация за favit.bg в рамките на FCon 2009 и аз се притесних и аз спекох, но не е там въпроса извлекох поука и следващия път ще се справя по-добре, надявам се следващата SEO конференция да е още по-добра, приеми този коментар и статията просто като feedback.

  9. wattie Says:

    "Ако спрете линк билдинга и генерирането на ново съдържание, всички резултати които сте постигнали НА БАЗА СЕО УСИЛИЯ ще започнат да спадат и след време ще се върнете почти там където сте били."

    Ако "SEO усилия" означава задълбочено, изчерпателно и културно развиване на темата на уебсайта + добър простичък дизайн, то съм съгласен. За вас обаче SEO = bulk links + keywords.

    При мен линковете си идват по естествен път, а гугъл винаги ме е индексирал добре...

  10. Лили Says:

    Нито за момент не съм възприела казаното по-горе от вас като заяждане. Напротив, повечето ревюта бяха доста позитивни, аз съвсем не съм толкова благосклонна към себе си по отношение на конференцията, но ще се научим какво да се прави. Важното да се вземе бележка и следващият път всичко да е по-добре изпипано, всички се учим :)

    Що се отнася за репетициите, аз работя по 14 часа, и трябваше да не спя за да направя изобщо презентация, следващият път ще намеря време, или ще посъветвам другите да намерят време, оказа се наистина ключово

  11. MARFI Says:

    @wattie, твоите сайтове са форуми, бълваш съдържание като машината на Гютенберг, освен това си цар на crowdsorcing-a, имаш яко Link Bait, не може да сравняваш никаквите усилия които полагаш за неоптимизирането на сайтовете си, защото нямаш нужда от това с неумоверните усилия да оптимизираш сайт без съдържание, като някоя фирмена страница, без да я превърнеш в говорилня :)

    От тази гледна точка Лили е неимоверно права.

    @Лили, радвам се че се получи една хубава дискусия, желая ти повече свободно време и... колко съм нетактичен - Честит Имен Ден!

  12. Pavel Says:

    Леле как съм могъл да забравя :)

    @Лили честити имен ден и от мен :)

  13. Стефан Чорбанов - СТЕНИК Уеб Дизайн Says:

    Виждам, че доста се обсъжда контрата на Лили...ще пусна клипа от самото "спор-че" скоро.

  14. Петър Амеров - Уеб Дизайн Депо Says:

    И ти да видиш дискусия :)

  15. Катя Иванова Says:

    Съгласна съм донякъде с коментара
    "Резултатите се губят когато СЕО поддръжката по даден сайт спре."