Първи впечатления от първата SEO конференция

<< На първата за България SEO конференция се чувствах като у дома си. Имах всички удобства на цивилизацията > безжичен интернет, за да правя microblogging на живо и контакт, за да не си моря батерията.

Домашната атмосфера се допълваше от първият "лектор" > господин Пламен Томов от БГКулинар, който за жалост не се беше съобразил с аудиторията си и изнасяше доста скучна лекция от типа: "Колко е важен title метатага... и други полезни за лаици неща, но доста отегчителни за хора дори с малко познания в SEO, с каквито предимно бе пълна залата.

Добре че Марто Попов се сети да върне господин Томов отново на сцената, за да можем да си зададем въпросите. Направи ми наистина много лошо впечатление, начинът по който Пламен Томов изнесе лекцията си и след това се отдалечи от трибуната без да попита дали имаме въпроси дори < малко като на устно изпитване в училище се получи > моля Ви не ме прекъсвайте, че ще си забравя урока... Така Не Се прави презентация/лекция.

Втората лекция (споделяне на опит) от Огнян Младенов вече си струваше. Огнян разведри обстановката със:

"От баща ми помня, че връзките, връзките са най-важното нещо в този живот".

Което си е така, си е така. Във връзките е ключето!

След това Огнян отдели време върху "кръвоносните съдове на Интернет", както нарече RSS хранилките, върху това как хем да имаме хубав feed, хем да не страдаме от това, което лично на мен ми беше наистина полезно. < Друг е въпросът трябваше ли да минат 2 часа, за да чуя нещо полезно :)

Друго важно нещо на което обърна внимание Огнян са таговете (темите) ползвайте тагове хора! Таговете, без да правите нещо особено Ви генерират страници с изключително релевантно съдържание.

Лекцията на Огнян, дикцията, сценичното му поведението и цялото му отношение бяха на светлини години по-добри от предния лектор. Тъкмо започна да ми се оправя настроението и се развали от Станислав Димитров от ICYGEN, който говореше изключително бързо, искаше да обхване много и ненужен материал, което доведе до затруднена артикулация и един твърде менторски тон, който откровено ме накара да си тръгна далеч преди обявяването на обедната почивка.

За в бъдеще, ще се радвам много ако конференцията се провежда във формат на голяма кръгла маса, където всеки задава въпроси и всички споделят опит.

Да изнасяш лекция пред хора, някои от които знаят повече от теб за материала, за които говориш някак не върви...

През цялото време в edno23 споделях впечатленията си и обсъждахме конференцията с хора, които я следяха от 400 километра дори, благодарение на Кабината, които я предаваха на живо. < Супер инициатива, браво и на Кабината и на организаторите, бяха свършили чудесна работа по организацията! За жалост не се бяха сетили за възможност за включване на въпроси и от публиката онлайн, за да може и тя да се почувства част от това събитие, нищо следващият път.
Тодор Христов
и Крис Георгиев също споделяха впечатленията си в реално време в профилите си в twitter, прочетете впечатленията на Крис тук

Вижте всичко споделено от тях, мен и останалите участници в групата на SEO конференцията в Favit.bg


Posted in Етикети: , , , |

13 коментара:

  1. Kaloyan Says:

    Това за четеристотинте(400) километра май важи за мен :), иначе останах доволен от Огин, който обясни всичко ясно и просто като за един блогър който не иска нищо повече ... И наистина жалко, че нямаше възможност за въпроси от онлайн публиката.

  2. nofearinc Says:

    Хм, и ние окупирахме 'червения ток' в залата :) На afterparty-то след конференцията също се дискутираха доста интересни неща по тематиката... Като цяло - евала за организацията и събитието.

  3. bgkulinar Says:

    A, ти прочете ли заглавието на лекцията ми? Какво очакваше да чуеш в лекция "Какво е SEO?" Как се отглеждат домати?

    Колкото до напускането ми на сцената, първоначалната идея беше всички въпроси да се задават в крайната част.

  4. MARFI Says:

    Bgculinar, не го взимай навътре.

    Хубаво заглавието на лекцията, друг е въпросът имаше ли място на конференцията.

    От една страна имаше списък с хора, които са се регистрирали, имена мейли, уебсайтове, имаше достатъчно данни за профила на аудиторията, за да може да се заключи, че лекция какво е сSEO и има ли то почва у нас покойно може да се прескочи, това поне е моето лично мнение.

    Много по-ценни поне за мен щяха да бъдат някои практически примери, case studies, направи ми впечатление, че никой не приведе конкретни примери, общи генерализации и адаптирани статии от techcrunch и mashable са полезни за лаици, но един бърз поглед в залата показа, че тя бе пълна с хора доста на ТИ с материята.

    А относно въпросите от края, отдалечени от самата лекция и първоначално впечатление, мисля пак на г-н Томов бяха думите, че твърде конкретни въпроси се задавали и имало опасност да се "открадне" бизнес модела, за каква дискусия говорим тогава ?

  5. Иван Пидов Says:

    Да, в залата наистина присъстваха доста хора на "ти" с материала, но определено имаше и мноого (и тук смятам, че май те бяха повече) такива, които сега навлизат в SEO.

    Точно тук е и разковничето - Какви лекции са подходящи, хората които бяха на "ти" ще бъдат отегчени от "What is SEО" лекции, а хората които прохождат ще гледат тъпо като слушат лекция "Какво влияние оказва Google Crawl Rate" ;)

    Точно тук е и момента да кажа, че очаквах конференцията да е на едно по-високо ниво с малко по детайлизирана, а не генерализирана информация ;)

    Надявам се на следващото издание (дай боже да има такова, защото има бъдеще) нещата да с променят ;) Въвеждането на парична такса ще отсее наистина заинтересованите (или поне така се надявам) ;)

    И както навсякъде, където коментирам конференцията, ще кажа и тук - Това не е заяждане, а градивна критика за подобряване на мероприятието следващият път ;)

  6. 3D Уеб Дизайн Says:

    По принцип каквото са решили лекторите, това са разкрили, мисля че никой не може да им се сърди. Все пак като отидеш на изложение за ковпютри не дават на всеки безплатно по 1 лаптоп...

  7. MARFI Says:

    Прав си, сайтът на студито Ви... не е ли на phpfusion :)

  8. 3D Уеб Дизайн Says:

    Не, чиста жумла, много антична - на над 2 години, сайта почти не е пипан оттогава, само Seo-то се доработва. Реве си за нов сайт направо :(

  9. MARFI Says:

    Май ви трябва и retouch и от уеб и от чисто графична гледна точка.

  10. Анонимен Says:

    Case studies е чудесно да се сложат (не че нямаше извадки от лични проекти в някои прзентации)като отделна част, но за това нямаше заделено време. следващият път вероятно само с това ще се фукаме, като дори само имената на някои клиенти доста ще изненадат публиката. Относно познанията на лекторите - аз не бих си правил прибързана преценкa от 30 минутна презентация, предназначена за по-широката аудитория, следващият път ще говорим само за напреднали SEO/PPC техники, вероятно и за лекторите ще е по-интересно - повярвай ми : )
    BTW - явно старата ми компания Aplus е била наистина добре представена на събитието.

  11. MARFI Says:

    Доста силно беше представен aplus, да!

    Не знаех, че си бил част от Абакус :)

    Ако следващата действително е в споменатия от теб формат, ще е супер.

    Не приемай с лошо мнението ми, просто действително мисля че имаш възможността и умението да се справиш по-добре и да предоставиш информацията, която си подбрал в по-достъпен вид.

    Cheers!

  12. Анонимен Says:

    Мда, малък свят. Няма проблем за критиката, така се ражда прогреса. Браво и за твоя напредък след Aplus, мисля че работата във Favit и хората там вероятно ти харесва. Специални поздрави на бившите ми колеги Коста, Наско и Ненко : )

  13. MARFI Says:

    Малък е светът :)

    Да, много съм доволен, много креативност, много идеи, нищо общо с изпълнението и конвейра от съпорта :)

    Ще предам поздрави задължително! Ние още след конференцията си говорихме, че сте били колеги и за славното минало :)

    Cheers again!