До Румъния и назад. Глава четвърта - Уроци по србски!

Първото ми утро на Ръмунска земя, беше тежко. Бях обещал на лелката от рецепцията да излезна от хотела преди 6, така и сторих, но това ми костваше сън от едва 4 часа и събуждане в 5.45!

Повъртях се до към 7 в Саксото и реших да се поразходя, щом първите слънчеви лъчи започнаха да милват космите по краката ми... трябва да призная, че поради северната си локaция, Яш не е от най-топлите градове и сутринта не е най-подходящото време за бермуди на бръснат крак.

След като напуснах Саксото видях исторически трамвай, подобен на този:

С още по голяма изненада се радвах на кошничките с цветя, които висяха от всеки стълб или всеки навес на кафене. Зеленината те обгръща отвсякъде.

Близо до хотела има и един много хубав парк:
в които от ранно утро момчета и момичета се бяха заели да се гушкат и да се топлят. Направи ми впечатление, че румънците са доста влюбени, нямат акне, а жените пък са доста сладки, слаби и масово не носят сутиени, последното привествах горещо!

Боби се пробуди, аз взех единствената чаша от колата и се качих при нея да пием кафе...

Всеки етаж в хотела/общежитието си има обща кухня и баня напомнящи за соц. времената, когато е било типично спартанско общежитие. Кухнята е леко глупаво направена, няма контакти, няма къде да включиш един фрапе шейкър...

Чрез много пантомима и подрусване на бурканчето с нескафе, успяхме да покажем на една от чистачките в хотела, че се нуждаем от канче за вода и чаша за кафе. Жената отвори стаята си и услужливо ни ги подаде. Трябва да отбележа, че румънците са доста търпеливи и услужливи (поне тези които срещнахме) и макар и трудно винаги се оправяхме успешно с комуникацията и с постигането на исканията си.

След кафето слезнахме на рецепцията където се опитахме да разпитаме за интернет. Аз носех облеклото на непукиста:
Като си мислех, че в Румъния, никой не ще разбере за какво иде реч.

Да обаче се оказа, че във въпросния езиков курс има и сръбско участие... и то какво! Една от сръбкините в последствие се оказа професионален фотомодел :) Сръбкините бяха в същото това време във фоайето на хотела и доста радушно приеха закачливия надпис.

Оказа се, че едната от тях - Аница - фотомодела, е наполовина румънка и с нейна помощ успяхме да се разберем с румънците за интернет.

Последва закуска и обяснение, кой как е дошъл.

- Ами аз карах 12 часа почти, казвам гордо аз.

А Боби виждайки учудените им погледи го посърбизира:

Мартин ни возил на машину.

В последствие чак разбирам, че карам и е*а са синоними, а пък глаголът за шофирам на сръбски е "возим". Сега си обяснявам и учудването на момичетата, те действително са си представили, че съм правил нещото между влюбени хора 12 часа и то в Саксото - интересен поглед :) Сърбите имат още една хубава дума за полово сношение, и тя е курим, аз стигнах до това познание, след като ми бе изяснено, че курим, не е с руското си значение - пуша, а е по-тривиално и принизено до първите три букви от думата.

Дотук добре, знам вече основните три сръбски думи, закусил съм безплатно наместо съквартирантката на Боби и може да отидем до университета.

Аз не останах за тестове и приветствия ами направих една разходка из Яш.

Трябва пак да подчертая - много хубав град. Прилагам снимка от едно много приятно място срещу Университета - Медицинския Факултет:
Много зеленина, много фонтани, много приятен град за разходка.
В продължението четете за пределите на света, за румънските банкови служителки и за сервитьорките в Яш.

Posted in Етикети: , , |

15 коментара:

  1. Анонимен Says:

    Your blog is very creative, when people read this it widens our imaginations.

  2. Анонимен Says:

    Its ok if the appearance of your blog is not good. The important thing is the topic or the content of your blog.

  3. Анонимен Says:

    Аз уча в езикова,ама ще си пиша на БГ :D ...ДА ,блога ти ме кефи :)..Ама исках да спомена,че големи гафове стават със наш'те езици...ама пък нали става забвно :)

  4. Анонимен Says:

    Linkov, mnogo patuvash za koeto se radvam. Otdavna ne sym vlizal v tvoja blog(az v drug blog nikoga ne sym vlizal) no se radvam 4e go napravih naj posle.
    Do skoro, Rumen.

  5. MARFI Says:

    Линков се сцепва от пътуване напоследък :) Днес за малко пак да ходи до Халкидики, но го домързя да кара мотора чак да там. Но след седмица пак отива в Румъния да си упражнява сръбския ;)

  6. Георги Антонов Says:

    Много хубави снимки, това първо. Обаче прочетох и четирите части и при уважението ми, трябва да ти кажа, че сте укнали доста боси из доматито. ;) Трябваше да обмените пари още в Русе, да си проучите маршрута, дори да намерите някой от Яш (примерно в скайп) и да го разпитате за информация за града. Карти на Яш не се намират лесно в нета. А можеше да си спестите всички главоболия и да хванете влак от София до Яш, с прекачване в Букурещ. Аз направих точно така през 2006 г. Тогава бях на летни курсове в същия град, и бяха доста резултатни. Впрочем това за общата кухня малко не го разбрах - закуска си имате в ресторанта към хотела който е вдясно като излизате от самия хотел. Освен това Gaudeamus наистина си функционира като хотел, то не е само общежитие за чуждестранни студенти.

    А твоите приятели, които си возил до Яш, какво учат - румънска филология или балканистика? Може да ги познавам.

    Моето собствено пътуване и престой в Яш - http://mossberg.hit.bg/iasi

  7. MARFI Says:

    Благодаря за отделенето внимание и интерес към пътешествието ми :)

    Ами боси укнахме, ама така приключението е пълно :)

    Ами Боби учи Новогръцка Филология, а Алексис нещо Техническо. Сръбкините си учеха румънски.

    Ти по каква линия и от кой университет си ходил ?

    Да, закуската беше там до хотела в ресторанта.

    Сега ще ти погледна сайта ;)

  8. Георги Антонов Says:

    Хе, аз се старах да съм максимално подготвен и въпреки това приключения колкото искаш ;) Прочетох всичко смислено което намерих в google за Яш, проверих прогнози за времето през същия период през минали години, за да преценя какви дрехи да взема.

    В последната седмица преди да тръгна, изрових от search-а на skype една румънка от Яш за да я разпитам за неща като градски транспорт, размери на града и т.н. После се срещнахме с нея там, ходихме на пикник по езерата извън града, с едни нейни приятели, където gsm-а ми цопна звучно в една тоалетна. Аз не знаех че пикникът ще включва плуване но, като й казах тя отвърна "нищо, аз съм помислила" и размаха победоносно едни шорти които иначе бяха на приятеля й, който също беше с нас. :D Та цопването на gsm-a стана докато се преобувах в една тоалетна, малко встрани от езерото. Абе истории много.

    Ходих в Яш по линия на договорът за обмен на студенти между двете министерства на образованието, кандидатствах в нашето и ме одобриха. Уча балканистика в СУ, последна (5-та) година.

  9. MARFI Says:

    Ама ти си планирал плана човече :)

    Освен банските, там плана го е планирала домакинята румънка :)

    Е аз учех Новогръцка Филология, май нямаше да ме одобрят :(

    Боряна може да се свърже с теб, ако оставиш някой контакт или влез и разгледай снимки във фейсбук - новата мания :)

  10. Bee Says:

    Боби вече е в БГ :) колата изобщо не е минус, особено, че в Яш си обикаляхме с нея и беше супер удобно. Езерата и тях ги посетихме :) а връщането пък беше много лесно, поради наличието на ДжиПиЕс. Само слушах кво говори мадамата и си карах. Верно уморих се зверски, ма пък пътувах удобно и си замъкнах целиа багаж, който исках, включително тон колони, 20 бутилки вино за подараци и т.н. Аз лично си изкарах много яко в Яш! Догодина мисля пак да ходя.
    Бтв, Марф, не уча Новогръцка, а Гръцка филология - от древността до днес. Руънския ми трябва, защото 1во се кефя да знам чужди езици и 2ро защото мисля да уча балканска лингвистика за магистратура.
    Аз спечелих и по Еразмус един семестър догодина в Яш, ма мисля да пропусна - много ми е скучен градът и така :)

  11. MARFI Says:

    Виното ще се тества :)

    Да с колата и на отиване беше комфортно, иначе толкова токчета не се носят с влак :)

    На езеро май няма и да ходим, то зимата ще е студено, пък и ти няма да си там :(

    Сори за Гръцката, Новогръцката, аз учех Новогръцка ти си по задълбочен учен :)

  12. Георги Антонов Says:

    И влакът си има предимства - примерно една кондукторка ми завери билета за връщане преди Горна Оряховица и после кондукторът между Горна и Русе почна да ми се кара на мен :) Аз му викам "еми аз на жената й дадох двата билета, да подписва където трябва" а той "ох, тая овца, какво друго да направи тя". Аз настоявах да отбележи на билета че е отбелязан неправилно, той се противи, не бил той виновен. Най-накрая го накарах, написа нещо там. После гледам - с разкривени букви на български написал "Погрешно нутиран билет от пътнически контрол Горна Оряховица". Нутиран с "у" :D

    Докато пътувах от София до Букурещ се запознах с група от две австралийки и една англичанка (или обратното) които обикаляли из Европа с влак и Румъния им беше 12-тата страна от пътуването. Хвалеха тоалетните в българските влакове в сравнение със сръбските. :)

    Във влака Букурещ-Яш (с такива хубави купета, каквито в България не могат да ни се присънят)се запознах с някакви румънски баби, които бързи надушиха, че съм чужденец и почнаха да ме разпитват - на колко съм години, откъде съм, накъде отивам. Но не потръгна много разговора - те владееха само румънски, а аз тогава едва връзвах прости изречения :) Порази ме до каква степен си приличат външно румънските и българските баби. Докато не проговорят не можеш да ги различиш. :)

  13. MARFI Says:

    В Българския влак ми изригна акнето, до висоти от които още се оправям :(

    Иначе Румънския двуетажен вагон с климатик си е гъзария :)

    Да баби имаше и при мен, но аз не обелвах и дума и спах през цялото време. Освен бабите, Бай Мангал също много си прилича :)

  14. Георги Антонов Says:

    На мен чак двуетажен не ми беше отреден :) Но няма да забравя как ходех из вагона, опитвам се да си съставя изречение, за да питам в кой вагон се намирам, за да мога да си седна на мястото от билета и как ми подскочи сърцето като чух руска реч в едно купе, та успях да се оправя с тях :) Абе винаги бих предпочел влака. ;) Колумб ако имаше gps нямаше да намери Куба, защото щеше да тръгне по верния път, Сещаш се какво имам пред вид :)

  15. MARFI Says:

    Сещам се и за шестте часа между мойте влакове и за курвите в парка на Букурещи Норд... и за акнето...

    Както и да е, и двете си имат предимствата и недостатъците, моята влакова одисея беше над 25 часа с 6 часа разходка из Букурещ, много хубав град :)