Разкопки с природа

Наскоро се върнах от едномесечено обучение в област Епир, Гърция. Започвам да споделям впечатленията си оттам, едно защото приятелите ми непрестанно ме питат как е било и какво съм видял, а в две изречения няма как да им разкажа достатъчно, а от друга страна повторението на едно и също ще ме умори и ще направи разказа ми вял и монотонен, а престоят ми там определено не беше такъв, затова и заслужава подобаващо представяне :)

В Епир има има много археологически обекти, византийски църкви, венециански, византийски и турски крепости, традиционни селца запазили старинния си облик, стари каменни мостове с красиви арки и много, много други неща, които може да видите.

Сега само ще дам обща идея за облика на археологическите обекти, които за разлика от снимката, която виждате по долу, не са прашни, претъпкани места, без дори една пейка където да поседнеш:

Въздушна снимка на атинския акропол с партенона:

Ходил съм два пъти на хълма на акропола, от които веднъж със сандали и се прибрах целия посипан с бял прах до колената чак и черни като на негър ходила...

В Епир, поради благоприятния климат и по-северното си разположение археологическите места са обсипани със зеленина. Природа и камъни от векове се съревновават за надмощие, а разходката в старото светилище на Зевс в Додона е като разходка в градски парк:

Природата всячески се опитва да вземе надмощие над камъните:

А тук над античния театър в Додона, побирал над 16 000 зрители и в последствие превърнал се в арена за гладиаторски битки, днес гордо се извисява едно самотно дърво - единствен зрител на тълпите туристи, които се надпреварват за обща снимка на сцената на театъра:
Разбира се всичко това се нуждае от поддръжка:

Епир е примамлива и непозната за повечето българи дестинация, ако имате възможност посетете я :)


Posted in Етикети: , , |

2 коментара:

  1. Ruslan Trad Says:

    Интересно преживяване, за пореден път четох с интерес. Още повече, че ми напомни за мои преживявания в Гърция - пак за обучение, пак в тази област. И макар Пелопонес да ми е слабост, статията ме накара да се сетя колко беше хубаво едно време...

  2. MARFI Says:

    Нас в Додона не са ни водили, поне не помня.

    Пелопонес и на мен ми харесва, но след един месец в Епир, мога да кажа, че е една от най-зелените и хубави области в Гърция.