Светът е малък...

Няма да повярвате какво ми се случи преди малко...

Обади ме се едно момче, от непознат номер, и каза че намерил блога ми през Гоогле, като търсил за:

Гърция кола застраховка
И попаднал на статията, в която описвам за премеждието си миналата седмица.

Там видял тази снимка:
Където разпознал колегата си Рокси, герой от много истории в блога... и чрез нея се свързал с мен :)

Светът е малък не мислите ли :)

Както и да е... човекът ме разпита какви застраховки и документи са необходими за една автомобилна екскурзия до Гърция и аз му обясних, че след като имаме на номерата си логото на ЕС, с обикновенна застраховка може да си пътуваме, поне аз така съм го правил досега.

Е признавам, като пътувах до Самотраки, си доплатих допълнително 10 лева за зелена карта, защото ми беше за първи път да излизам с колата зад граница.

Относно медицински и други застраховки, не са задължителни, може да си извадите едно удостоверение от здравната каса, че сте осигурени или да си вземете международна здравна книжка, мисля че е 10 лева, и важи за страните от ЕС. За тови документ обаче се чака около седмица, обаче винаги срещу 1лев/евро на ден, може да сключите туристическа застраховка за времето Ви на престой в Гърция. Аз лятото бях 2 месеца без здравна застраховка/осигуровка и пак си ме прегледаха, но поне поназнайвах гръцки.

Ако не искате да изпаднете в тежка ситуация с колата си и Ви се дават 100 лева, може да се абонирате за златно членство в СБА, което ще ги задължи да Ви помогат и зад граница.

В общи линии, в пътуването с кола до Гърция, няма нищо страшно, както казват на границата и те и сърбите, братя сме ;)



Posted in Етикети: , , |

3 коментара:

  1. Анонимен Says:

    хм... наистина е малък...даже повече, отколкото си представяме явно. А и с този интернет, съвсем:)

    Относно пътуването - нема такива работи - нито застраховки от комунистическо време, нито 10 лева за зелена карта. Поне не за Гърция и другите държави членки на ЕС (освен Великобритания).
    Та, от позицията на човек, пребиваващ в Гърция, кога постоянно, кога не, и собственик на МПС ще се опитам да ви помогна с чуденето.

    Т.к. вече сме деюре европейци, от 1-ви Август 2007 официално НЕ ни трябва зелена карта за ЕС, в това число и Гърция. Обикновената гражданска застраховка - без притурки и приставки е валиден застрахователен документ в страната и извън нея, но подчертавам в ЕС. Ако ще ходите до Охридското езеро или на плескавица в Ниш, ще ви потрябва. Освен това не е нежно да плащате допълнително 10лв за издаването на такава, в случай, че сте си я поискали при закупуването на задължителната ГЗ.

    Относно личната здравна застраховка - вече никой не пита за тях. Те се считат за персонална отговорност, а не нещо задължително по закон. По принцип е препоръчително всеки любител на междустранстванията в ЕС, здравно осигурен гражданин с непрекъснати осигуровки, е хубаво да мине през местния офис на НЗОК и да си поиска т.нар. международна здравна книжка. Сумата е много символична, но не си спомням точно колко. Също ви трябва и една снимчица. И така.
    Това са валидните за ЕС стандарти. Практиката е - без здравна застраховка, без зелена карта (в моя случай без ГЗ и техн. преглед) си перкаш доволно и неограничено, където ти скимне :) много е приятно и се надявам всички да се възползват от благата на ЕС, колкото аз.

  2. Анонимен Says:

    Преди години изгубих портфейл с всичките си пари и документи за самоличност.След като този, който го е намерил ми го донесе разбрах,
    че съм го забравила в телефонна кабина в пощата нагр.Бенгази,Либия.

    /Представяте ли си да си забравите портфейла в телефонна кабина в Сф и да Ви го върнат?Но това е друга тема, която прави света голям :)/

    Точно една година след този случай на българо-турската граница установих, че ми липсва багажа от багажното отделение на автобуса,
    което доведе почти до стресова ситуация, защото в този багаж бяха и чековете ми за банката,която трябваше да ги осребри.

    Истанбул, банката и срещам същият човек, който ми върна портфейла в Бенгази.Оказа се, че той е от Анкара. :)

    Да срещнеш в многомилионният град точният човек,от който имаш нужда си е цяло Чудо,но се случи,просто света наистина е малък.

    И като си помисля къде е Бенгази, къде е Анкара,къде е В.Търново и среща в многомилионният Истанбул!?

  3. MARFI Says:

    E това е история за филм :)