За съпорта и промоциите на Мтел

Нали съм customer support specialist, и по цял ден някакви хАмериканци ми пилят на главата и ми се оплакват, реших да се възползвам от съпорта на Мтел (Mtel) и за да ги пробвам, и за да науча повече за (анти)промоцията им за хомебокс (homebox by Mtel) пакета - Интернет и Телефон в едно...

Та отивам в бизнес центъра им в Люлин и учтиво моля да ме свържат с човек дето може да ми отговори на въпросите, всички в хор заявяват готовност и подготовка да го направят, и почват да ми мелят за параметрите на промоцията, в паузата когато си поемат дъх аз бързо изстрелвам:

Дайте ми минимална гарантирана скорост, под която вашия интернет няма да падне и на двата канала - ъплоад (upload) и даунлоад (download), вътрешен (bgpeering) и международен(international). Защото не искам като Иван да мина на друг доставчик и да плащам и на стария, щото новия е некадърен.

Всички в хор изпяват това което се рекламира на промоцията - скорост до 3.5 Мbps!

Хора, значи минималната ми скорост е такава, бързо ги контрирам и ги замолвам да подпишем договор с анекс за 5 години, в които влиза таз скорост като гарантирана.

Бързо се окопитват и се извиняват, че това е максималната скорост до която евентуално ще се добера, ако в моят район, няма много потребители в интернет по едно и също време... от опит знам, че споделените канали не си заслужават, вечерно време интернета просто спира...

После след като минах през същия разговор и на *88, най накрая май ме свързаха с някакъв тип дето разбираше повечко и той посмънка, че няма да е по-малко от 100К международен даунлоад, ъплоад 7К. Доста по-малко от 3.5 Мbps, колко пъти 300 пъти по-малко, та даже близо 3000 пъти по-малко за ъплоад!

Лошото, е че в промоцията с огромни букви се пишат неща които са евентуални или препоръчителни не струват почти нищо, а с мъничък невидим шрифт се отбелязват разни клаузи дето са доста по-важни, тези минимални скорости няма да намерите никъде ако не прекарате 30 мин. в обаждания до Мтел.

Така, питам ги:

Ако не съм доволен от услугата Ви какво правим?

Ами какво правим едногодишен договор, без пробен период, без обезщетение, ако услугата не работи...

Типично по български, в Aмерика нещо за 5 долара да си вземеш, можеш да го върнеш след месец, тук не, една година, аз до една година може да съм се преместил в Гърция, защо да им плащам?

НО това не е всичко, "промоцията" включва 5000 МB безплатен трафик, поне да бяха дали неограничен трафик до техният корпоративен сайт, че да се информирам за текущи "промоции" и да пращам смс-и на приятели, но уви, ще им зареждам рекламите и тежките страници и ще ми се брой като трафик, и в крайна сметка ще сваля 2 филма тоя месец и ще чакам следващия за да имам пак безплатен трафик.

Неизползваният трафик разбира се не се натрупва за следващият месец, за да мога да си сваля 3 филма примерно... няма такова нещо.

С тия 5 ГБ ще мога май само смс-и да пращам и пощата да си проверявам, не знам дали ще стигнат за блогване.




Posted in Етикети: , , |

14 коментара:

  1. Анонимен Says:

    Колега, идете до БТК да видите за какво става на въпрос.Тогава тия от МТЕЛ ще ви се видят като гении.Да не говорим, че там те таксуват като крепостен селянин, а не дай боже да ти се налага съпорт, избирани са с конкурс за некадърност.

  2. Svuio Says:

    Само малка вметка, обявената скорост е 3.5 Мbps, а не 3.5 MB. Аз лично от няколко дни имам въпросното чудо на техниката и засега скоростта е почти толкова, макар че едва ли ще ползвам ти интернет, защото си имам друг.

  3. marfi Says:

    Да бе това е единицата за скорост, благодаря за вметката.

  4. Svuio Says:

    Ами некадърни са, щото никой кадърен няма да се навие да бачка за 400-500 лв. заплата, което разбира се си е проблем на БТК.

  5. marfi Says:

    Заплащането в съпорта, дори да е 1000 лева и нагоре пак е малко за това което понасят хората вършещи този труд, трябва да им се плащат обезщетения и вредни за работа с нагли и неразбиращи клиенти, които съставляват поне 20% от обажданията, останалите 80% са само неразбиращи но решени да станат разбиращи след едно обаждане до поддръжката.

  6. Svuio Says:

    Marfi, понеже моята работа е точно такава (съпорт на ADSL и VoIP, само че не на БТК, а на чужда компания) не мога да не се съглася с теб за нивото на "знанията" на обаждащите се клиенти. И понеже няма как да бъдат обучени, просто съм се примирил с положението :).

  7. marfi Says:

    Клиента най-мрази да чете и да плаща.

    След майка си обикновенно звъни на съпорта да ги провери какво правят :)

  8. dzver Says:

    Като се включих за пръв път в кабелен интернет, с кабелен модем към супер тъпата компания Евроком, плащах нещо от сорта на 30 лева за 600 MB трафик на месец и оцелявах :) Проблемът възниква, ако хванеш троянец, който върти наистина много трафик.

  9. thrawn Says:

    Марфи, много си прав за някои неща, но за някои също така не мога да се съглася. Първо - относно трафика и скоростта: аз имам 3Джи карта, верно - за лаптопа, но не мисля че скоростта се различава от тази на Хоум Бокс. Сравнявайки я с другата подобна алтернатива за момента (Мас Телеком), МТел не се представят никак зле.

    Имам високоскоростен (имам предвид над 1 мегабит, в по-голямата част от времето) интернет в значителна част от територията на страната - в частност - София, Пловдив, Плевен, Ст. Загора, по морето, по ски курорите, във Велинград и тн.

    За мен лично не е важно колко трафик ще направя на Мтел и съвсем не са ми необходими 5000 Мегабайта - дори мисля, че моята карта идва само с 1500 Мегабайта. Аз си ползвам интернета предимно за брауз и малко конзолки/ремоут декстопс. В къщи си имам кабеларка, ако искам да точа - за 20 лева тегля с 3МБ/с.

    От друга страна, важно е да се знае дали Хоум Бокс може да се мести? Т.е. отиваш на почивка, можеш ли да си го вземеш? А ще работи ли?

    Второ: за customer support не е длъжност, която е високо платена навсякъде другаде по света, че да очакваш 3000 лева заплата, особено в сегашната Българска действителност. В крайна сметка, не се иска визше образование, за да работиш съпорт - почти всеки го може, който има желание да се учи.

    А клиентите имат правото да са "тъпи", в крайна сметка, всеки си плаща за това, което не може да свърши сам. Дори и ти, нали?

  10. marfi Says:

    thrawn, благодаря за изчерпателният коментар и за поясненията.

    ХомеБокс не може да се мести, ако ще си сменяш адреса в София, уведомяваш Мтел да ти дадат достъп до съответната нова клетка, ХомеБокс, идва със СИМ карта, запечатват ти кутията и тя не се вади.

    Ако ще се местиш в друг град, подаваш молба да ти сменят картата или номера и, щото ако е за София идва с код 02.

    Относно съпорт-а не мисля, че главното което определя заплащането е образованието, ти продаваш времето и нервите си и трябва да си справедливо компенсиран.

    Миньорите и водолазите и рейнджърите в батальона в Ирак и те нямат висше но взимат добри пари нали?

    При положение, че по-големите играчи на съпорт пазара са чужди фирми, то те могат да си позволят да дават добри пари, поне колкото биха давали в родните им страни за тази длъжност, но те са дошли тук като гладни скакалци да източат каквото може от страната и работната и ръка преди да е станало твърде скъпо и преди да се преместят по на изток...

    Та това е може би най-унизителното в тази работа, уподобяването на живо същество на евтин телефонен секретар, на евтина машина.

  11. thrawn Says:

    И да и не..

    1) "Големите играчи" идват в България, поради простата причина, че им е евтино - по-евтино от колкото биха платили в държавата, където се намира седалището им.

    2) Факта, че ти (под "ти" разбирай ти и всички твои колеги, работещи на подобни позиции и подобна заплата) смятате, че сте ниско платени, допринася за това да се вдигат заплатите в сферата - което е хубаво, но също така плаши и същите тези "големи играчи" и ги праща директно в Индия.

    Миньорите и водолазите може да не са квалифицирани, но в работата им има значително повече риск, от колкото в твоята и моята, да речем.

    Не ме разбирай грешно.. и аз като теб смятам че в България сме Underpaid, ама също така смятам че не можеш да очакваш да взимаш колкото един Нотариус или Брокер на фондовата борса, като казваш на хората как да кликат с мишката по контролния панел.

  12. marfi Says:

    Скоро и от Индия ще избягат и ще дойде някога момент, дето ще трябва сами да си вършат черната работа, о блажен ден!

    В работата с хора има много повече стрес и отговорност, отколкото изглежда на пръв поглед, затова и в белите страни работното време на подобна позиция е максимум 6 часа.

    Приемрът с брокерите на фондовата борса или с брокерите на недвижими имоти не е много точен, защото за да продаваш нещо, което не притежаваш не се изисква висше, изисква се умение да говориш с хората, да ги убеждаваш, да им взимаш трудно спечелините долари с памук :)

    И както казва Оруел:

    Experience is all!

    Всичко се научава и се превръща в обичайно повтарящ се навик, карането на болид във формула 1 също, дотолкова се научава наизуст, че можеш да го правиш и със затворени очи, на сън да те бутнат ще го направиш - тази максима е приложима навсякъде, от копаенето на нивата, до скачването на орбитална станция, тясно профилиран човек който за 5 минути може да каже на 5 клиента къде да кликнат по контролниия панел, е не трябва ли да взима малко повечко като награда за машинизирането си?

  13. thrawn Says:

    Не, не трябва :) Както казах по-рано, всеки човек с малко желание (и съответният език) може да върши тази работа.

    Не всеки обаче може да продава на борсата - иска се талант - сам го каза. Не всеки може да кара и Формула, иска се усет, талант и малко късмет. А тук, както и в Индия се иска език и малко добри обноски.

    Не казвам, че работата с клиенти не е стрес.. просто смятям, че е много по-голям стрес да работиш с тях ня живо, от колкото по телефона - това е, по чата или каквото там друго середство се използва.

    Всеки си има мнение обаче.. :) Аз мисля, че моето го изразих ясно

  14. marfi Says:

    Да ясен си и аргументите са точни и реални.