Трънливият път на идеята

Днес в аулата на СУ "Св. Климент Охридски" без много шум и под комфортно медийно затъмнение се проведе семинар, който имаше за цел да насърчи предприемаческия дух у младите българи, да ги стимулира да стартират свой бизнес и да ги срещне с успели хора, които дори са готови да им дадат пари, за да реализират идеите си... стига да ги имат и да знаят за събитието...

Популяризирането на събитието в свят на псевдо-дигитални и лениви медии се оказа мъчна работа..., затова и посещаемостта беше като на състезание на колодрума - присъстваха само главните действащи лица, най-близките им приятели и роднини и шепа журналисти.

Тук отварям скоба и отдавам заслуженото на единствената електронна медия, която отрази подобаващо събитието - TechNews.bg с две статии:

Бизнес ангелите: абсурд е да крадем идеи и
Иде поредица семинари за стартиращи бизнеси, част от която ще цитирам:

"Поредица от семинари за новостартиращи предприятия, т. нар. “startup” фирми, могат да очакват всички млади хора, имащи идеи за нови решения и търсещи ноу-хау и подкрепа за старта си. Началото на поредицата бе дадено тази сутрин с откриването на конференцията “Как еволюират идеите” в Софийския университет."

Очаквайте новите срещи и се чувствайте поканени!

Ето и отзвука (по скоро анонса) от останалите източници, които прерових, а прерових страшно много!

Friday, October 23 - Sofia: Sofia-based New Europe Venture Equity (NEVEQ), the Bulgarian Business Angels Network, digital media technologies developer Digital Spaces Living Labs and Microsoft hold a joint seminar The Way of the Idea.

публикувано на Oct 23, 2009 10:08 (събитието започва в 10:00) в seenews.com (оригиналната пунктоация е запазена)

На 95% съм сигурен че focus-news.net са публикували дословно съобщението, което им изпратих, зачитам:

В аулата на СУ. „Св. Климент Охридски” т 10.00ч. ще се проведе семинар на тема: "Пътят на идеята", организиран от рисковия инвестиционен фонд NEVEQ, българските живи лаборатории - Digital Spaces Living Labs, Българската мрежа на бизнес ангелите и Microsoft.

Същия текст е препечатан и в news.bg

И край...

Нито ред повече, нито преди нито след събитието, а уж Интернет е бърза медия и новините се отразяват още докато се случват...

Парадоксалното е, че дори и любимият ми електронен вестник - Дневник, като част от Икономедиа и партньор на организаторите от живите лаборатории също запази мълчание.

А после се чудим защо в България няма подходяща екосистема за стартиране на собствен бизнес и хубавите идеи и мозъци се оттичат на запад с голямата тръба...

Не се чудим само на това разбира се, чудим се има ли журналистика или само парични интереси и от къде широката общественост да научава за всичко което се случва, а не само за подбраните от редактора "подходящи" новини?

Закривам обзора с:



Цялата система ще трябва да се промени!
хостинг и домейни

Posted in Етикети: , |

8 коментара:

  1. Александър Кръстев Says:

    Марто, NEVEQ има ли си PR агенция? Лошо, ако ти трябва да пращаш съобщения до медиите...
    А и е ваша слабост, че посещаемостта е ниска, знаеш ние какви проблеми имаме с Дните на свободното слово...

  2. marfi Says:

    Предполагам си пропуснал едно "не" при:

    "А и е ваша слабост"

    И favit и NEVEQ си имат PR агенции, в този случай, аз пратих съобщение отделно от това, което бяха запланували NEVEQ и PR-и, защото все пак имаше участие на favit, за което не бяхме ангажирали нашата агенция и за което все пак като енергичен млад човек, реших да уведомя хората :)

    Държа да отбележа, че този пост съм се постарал да е написан "острани" и да не е обвързан корпоротивно, тук не мрънкам и не се оплаквам за слабата посещаемост от името на една или друга фирма, а като посетител (защото се бях регистрирал и като такъв :)

  3. Анонимен Says:

    Само 2 неща:

    1. Фактът, че някой се е кръстил ПР-агенция, не го прави автоматично такава. Има добри и лоши ПР-агенции, както и добри и некадърни блогъри. Статията днес в Капитал е интересна, макар и малко ограничена.

    2. Деян от pixelmedia.bg написа доста за събитието. Даже го промотираше във Фейсбук-а. Иди и виж.

    Този коментар е по-скоро за теб. Може и да не го публикуваш.

  4. marfi Says:

    Благодаря ти!

    Нещо обаче не откривам статията в Капитал...

    Благодаря и на Деян.

    Виж, пак повтарям тук не става въпрос, че някой не е дошъл на събитие на NEVQ или на DSLL, нито коя агенция каква е.

    Говоря за климат, който е нужен за да виреят тези неща, а публичността е като хубав пролетен дъждец и им помага да изкласят :)

  5. LaSombra Says:

    Това ми напомня на концертите срещу наркотиците -- и там ходят само неупотребяващи, което някак си обезсмисля цялата идея.

  6. marfi Says:

    ЛаСомбра, нещо не вникнах в аналогията ти :)

  7. LaSombra Says:

    Популяризирането на събитието в свят на псевдо-дигитални и лениви медии се оказа мъчна работа..., затова и посещаемостта беше като на състезание на колодрума - присъстваха само главните действащи лица, най-близките им приятели и роднини и шепа журналисти.

    На разните концерти от рода "Спрете дрогата" е същото -- идват само шепа пенсионери, които бездруго са много далеч от дрогата, роднините на децата от съответния самодеен състав и някой самотен журналист, чиито вестник няма по-интересни теми (от рода на "Картоф приличащ на Слави Трифонов отгледан в Пазарджишко")

  8. marfi Says:

    Разликата е че на "Пътят на идеята" хората бяха заинтересовани и можеше да дойдат още няколко, на които също да им е интересно.