Новото лого на България

Европа ще плаща втори път за лого на България - в-к Дневник.

Цитат:

"Пет години след като Европейският съюз ни отпусна 240 хил. лева за изработването на жълто-оранжевата роза за лого на България, сега ще похарчим нови близо 3 млн. лева за изработването на нов бранд."

Аз, Мартин Руменов Линков кандидатсвам с проекта в ляво за ново лого на България, въпреки че:

"Логото може да се смени, но може и да не се смени" - това ще стане ясно, след като се направи изследване, обясни Крушкова (председател на агенцията по Туризъм, която си има сайт за 2 млн!)

Доводите пред смяната на логото:

"Гърция за 11 години смени 8 лога и няколко пъти слогана си" посочи Крушкова.

Не мога да разбера защо винаги се сравняваме/състезаваме с Гърция, кой щанд на кое изложение бил по-хубав, колко лога сменили...

Тръгнало грозното пате да се сравнява с красивия лебед!

Гърция за разлика от нас смени логата и слоганите си съвсем продуктивно и резултатно:

Greece - the true experience!
Greece: Explore your senses! (със старото лого в десния ъгъл - слънце и вода)

Greece: A masterpiece you can afford:
(новото лого - 9 кръга, за деветте основни аспекта на туризма в Гърция - Culture, Yachting, City Breaks, Luxury, Summer, Touring, Diving...)

"Смяната на логото след няколко години буди недоумение и не е ясно как ЕС ще погледне на това нещо", коментира бившият вицепремиер по еврофондовете и депутат от БСП Меглена Плугчиева...

Малко за "старото" ни лого:

Розата бе изрисувана от Емил Вълев в жълто, оранжево и червено във формата на спирала, като по този начин според тогавашното министерство на икономиката цветето символизира и слънцето. (бля, бля, бля...) Разработката на логото беше направена от компанията "Дизайн БГ".

Явно Дизайн БГ са закъсали и им трябват 3 млн. лева за заплати...

Проектът за ново лого се нарича "Разработване на стратегия за бранд "България" и въвеждане на практика на интегриран и последователен бранд мениджмънт". Максималната му стойност е 2 822 900 лв.

Предното лого бе част от проекта "Промоция България", по който се направи още слоган и цялостна концепция за реклама на туритическия бранш. Разбирай: "България - ефтина соц. държава с лесни жени и пиене на корем!" С предложението ми за ново лого, напълно запазвам Соц Носталгията!

Добре, поне че парите ги дава европейския фонд за регионално развитие..., но все си мисля че може да се развием в друга насока, например да се асфалтират няколко пътища, да се завършат няколко магистрали.

И всичко това на фона на:

"За тази година спадът на туристите е 10-15%, а от постъпленията е дори по-голям - 20-25 на сто, по оценка на туристически оператори. Националната статистика отчете спад от 5.8% на посещенията на чужденци в България към края на юли в сравнение с миналата година."
хостинг и домейни

Posted in Етикети: , |

8 коментара:

  1. fen Says:

    Ще взема и аз да се включа.

  2. Ralev Logo Design Says:

    Има логика да пробваме с ново лого.
    Причините са много.
    Като лого дизайнер, мен това ме радва - но ако се проведе един прозрачен конкурс - резултатът би трябвало да зарадва и цяла България.

    Ясно е, че може да изтече някой и друг лев, но е важно да се бачка , а да не се седи и да се дава акъл :)

    Аз бих участвал в подобен конкурс ( отново ).

  3. marfi Says:

    Логото е само началото, повярвай ми много съм навътре в тези неща и мога да ти кажа, че "Цялостна рекламна стратегия" в България, е просто удобна фраза за Пресконференция и оправдаване на средства.

    Няма нищо лошо да се прави ново лого всяка година - всяка година туристът да има нова причина да се връща отново и отново в България, но веднъж като дойде в презастроеното Банско или Слънчев, няма сила, която да го върне.

    Затова и усилието е еднократно, а не повтаряемо и постоянно, затова и каквото и лого да изберем, нищо няма да се промени и дори Българите ще си ходят на почивка в Гърция.

  4. Николай Вълканов Says:

    Не искам да давам мнение по въпроса дали да се сменя логото или не . Лично на ме старото не ми харесва , но като са го удобрили то би могло да се използва рационално. Но нали ви е ясно , че само лого не стига ? Преди години дъщерята на един мой познат искаще да ходи да работи в Германия защото знае немски ! А той знаете ли какво и отговори : Слушай моето момиче, в Германия всички говорят немски - ти трябва да знаеш и нещо друго за да работиш там !
    Нали разбирате за какво става дума . Многооооо още неща трябва да направим за нашата България, за да започнат да "виждат" логото и .
    Ако ли не, нещата ще продължавата все така : в САЩ например 90% от хората извъм Чикаго незнаят какво е това България и къде е по света. В същото време ако гледате US Open / тенис турнира който сега се провежда / ще видите , че там основен спонсор с постоянно присъстваща реклама е гръцка фирма , производител на югурт / сиреч кисело мляко , но така му викаще и баба ми докато беше жива /. В магазините на САЩ навсякъде можеш да си купиш бяло саламурено сирене под името : Гръцка Фета .
    Е какво от това , че на всички опаковки например на киселото мляко тук в САЩ , на съдържанието на продукта пише : L Bulgaricus - сиереч : Лактобациликус Блгарикус!!!

  5. Анонимен Says:

    Ти мани Гърция, ами логото плашещо приличаше на това на Турция и по вид и по шрифт.

  6. Хороскопи Says:

    Той без пари този бранд бе :) ... кой ли братовчед ще се уреди да изработи логото ...

  7. Зелен Бетон Says:

    Логото е графичен символ на ОБРАЗА (имиджа) на нещо.

    Дали въобще някой е наясно какъв е онзи желан образ на България, който:
    а) достатъчно правдиво ще отразява основни характеристики на страната;
    б) достатъчно успешно ще продава туристическия продукт "България" зад граница;
    в) ще бъде достатъчно уникален - така, че понятието "България" като туристическа дестинация да се запомня и да не може да бъде сбъркано с други такива.

    Едва ли. Не съм чувал дори и прилични идеи (с изключение може би на един девиз, за жалост не помня кой го беше предложил: Take It Easy).

    При това положение НИКАКВО лого не ни върши работа. Ако ще и да тръснат не три, а трийсе милиона на някоя топ световна агенция. Не можеш да създадеш символ на нещо, ако не е ясно какво представлява то. Това първо.
    ____________________________

    Едно лого следва да се променя тогава и само тогава, когато СЕ НАЛАГА. Сиреч, когато се окаже, че съществуващото лого не е достатъчно адекватно на това, което символизира. Възможно е гърците да имат основание толкова настойчиво да търсят по-адекватно лого - но по-вероятно е да се престарават. Както и да е, тяхна си работа. При всички случаи фактът, че някоя държава си сменяла логата като носни кърпички, не значи, че подобно нещо е върхът на туристическия маркетинг. Това второ.
    ____________________________

    И трето: ако целта е да се изработи КОНЦЕПЦИЯ ЗА ОБРАЗА на България като туристическа дестинация (което би следвало да се направи най-напред), идиотско е това да се обявява като "проект за лого". Такова нещо може да измисли само чиновник. Подобни "инициативи" са дим, пушек и гърмене в тъмното. За да се симулира дейност и да се похарчат едни пари.

    Дори ако допуснем невъзможното - че в някакъв гениално-интуитивен проблясък някой роди ОНОВА лого, което би могло (по обратния на логиката път) да подскаже концепцията за образа на България, най-вероятно такъв проект въобще няма да бъде забелязан. Защото авторът му със сигурност няма да е в чиновническите схеми за харченето на парите.
    ____________________________

    В добавка е това, което казва Марфи - хаотичното строителство, ведно с липсата на всякаква стратегия за развитие на туризма, съсипват привлекателността на България по такъв начин, че никакво лого и никакви девизи не могат да го компенсират.
    ____________________________

    Така че дали сегашното лого ще бъде сменено или не, няма никакво значение. Не е връхта, но не е и някакъв боклук. И може спокойно да върши работа, докато родният туризъм си завъди някакъв мозъчен тръст, които МОЖЕ ДА МИСЛИ КОНЦЕПТУАЛНО. Не строители, снабдители, счетоводители и статистици, а СТРАТЕЗИ.

    Пък като го направят - има достатъчно на брой и достатъчно кадърни дизайнери, които могат да облекат една СМИСЛЕНА концепция в графична дреха.

  8. bgbox Says:

    3 млн. лева че то верно БЕЗ пари бе.Ебаси крадливото племе.Няма ли кой да ги удари през ръцете тия мошенници.