Денят на събитията: 1 - Колелото

Днес бе ден изпълнен с много и предимно положителни събития, които ще разкажа поотделно, за да не става твърде дълго и за да не се размиват.

Започвам с кражбо-продажбата и връщането на едно колело.

Усмихнатото момче от снимката току-що докосна за малко откраднатото си преди дни колело, което след няколко минути следователите от четвърто РПУ ще изземат като веществено доказателство.

Случката с колелото е повече от интересна, започна офлайн (с кражба пред басейн Спартак) разви се онлайн с паралелното появяване на обява за продажба и обявление за кражба на въпросното колело във форума на MTB-BG, за навиците на чиито потребители вече съм писал в Готови ли сте?

И така по същество, някъде около обяд вчера приятелка ми изпрати и-мейл, който гласеше горе-долу следното:

"Марти, знам че си навътре в колоездачните среди, на един близък са му откраднали колелото, ето характеристиките, може ли да се направи нещо?"

В favit, както обикновено имахме много работа (работата свършва тогава, когато спреш да я вършиш), а и честно не хранех надежда, че колелото ще се намери, дори ако обявлението обиколи като верижно писмо всичките ми познати.

Чак късно вечерта, публикувах обявата във форума на МТБ и във форума за шосейно колоездене. Изморен я плеснах в тема "Други", в последствие изядох няколко форумни наказания, затова че не съм търсил 5 минути специалната тема за октраднати колела, както и да е...

Сутринта, рано-рано на телефона ми се позвъни, едно момче (нека го наричаме Иван) ми се представи и каза, че някакъв си Георги се свързал с него по скайп по обява за покупка на подобен велосипед. Чисто случайно Иван видял и обявата за откраднатото колело, разгледал снимките и описанието, събрал 2 и 2 и се свързал с мен.

Чукнахме си среща с "продавача", свързахме се и с истинския собственик, който вече беше подал жалба в полицията и пое ангажимента да дойде със следователя по случая.

Отидохме на уреченото място и се разпределихме по постове, тъй като следователят закъсняваше бяхме готови да се справим и сами. "Продавачът" постъпи хитро и изпървом дойде без "стоката", говориха си нещо с "купувачите" и се отправи да донесе колелото, аз тръгнах на няколко крачки зад него и съучастника му и ги проследих до близък паркинг, където от бял "Опел Астра" разтовариха колелото - каква ирония, само след няколко минути щяха да се возят в подобна кола към районното. Аниуей, върнах се по обиколен път ня мястото на срещата, междувременно и следователите бяха пристигнали и всичко изглеждаше разрешено!

Случаят за мен бе приключен, но се оказа че следователите задържали и колелото като веществено доказателство, да се надяваме, че скоро ще го освободят и момчето ще се вози на воля ;)

Прибрах се в офиса и що за изненада! Бях отнесъл наказания и "мъмрене" от администраторите във форума на МТБ, защото видите ли не съм се ориентирал както трябва и съм добавил още една тема в секцията "Други", както и че дръжте се сега... "Имало много по-скъпи колела и не си заслужавало за подобно обикновено колело да се отделя цяла тема..." Заеби... Развеселих се искрено и им писах, че са объркали и попрището и платформата, ако щом действието ми, което доведе до връщане на колелото на законния му собственик за по-малко от 12 часа им се е сторило неподхящо за форума - уж среда, която служи за свързване на хора с общи интереси и нужди - аниуей форумът като формат за мен умря още повече!

След този мини-екшън беше време за Eventex, как премина събитието ще разкажа съвсем скоро - stay tuned :)

3 коментара:

  1. Анонимен Says:

    Ще е полезно ако споделиш имената (снимка) на извършителите. Щом веднъж за откраднали, ще повторят и потретят.

  2. Margon Says:

    Да, определено и аз нямам добро мнение за част от посетителите на този форум, в крайна сметка не всеки намира за необходимо да се яха на колело от 5000 лева. + че както по други форуми само се пеняват и повтарят едно и също, а реална ценна инфо съм успяла да получа в минимални количества.

  3. Емил Says:

    Marfuzii to the rescue! Евала, поздравления за постъпката! Радва ме, че (още) има такива хора като вас. :)