[Test Drive] Opel Zafira Tourer



През уикенда имах удоволствието да тествам вероятно най-луксозният, просторен и сигурен семеен автомобил - Opel Zafira Tourer с ниво на оборудване Cosmo.
Изминах 700 километра през и покрай няколко планини (общо 7000 метра изкачване) с пълна кола с хора и багаж дадох разход от едва 6.6! Самата Zafira е доста масивна- 1685 килограма по каталог, но с допълнителните екстри (подгряващи седалки, специално окачване) и пълен резервоар спокойно стъпва на 1800 килограма. Да кажем, че с товара сме били над 2 тона, двулитровият дизелов агрегат с два! турбо компресора и 162 коня е повече от достатъчен, за да ви закара до следващото приключение и да ви върне у дома както по равни отсечки, така и по най-стръмните изкачвания.

Тестовият автомобил не разполагаше със системата FlexFix за превоз на велосипеди, затова колелото ми беше разглобено в багажното отдоление, заедно с детската количка. Кошът на Мишо беше върху равния гръб на средната седалка от втория ред, в багажника имаше и багаж като за три жени и бебе - всички пътувахме супер комфортно и най-важното - когато се налагаше да се извади нещо от багажника, това се случваше без пренареждане :)

Zafira-та, която карах бе снабдена с мехатронна ходова част FlexRide с три режима - Sport (твърдо окачване), Neutral и Tour (меко). При спусканията и качванията ползвах Sport и колата не се накланяше и грам. В спортен режим с лекота достигнах 180 км/ч на равната, права отсечка на E79 до с. "Усойка". Автомобилът, чиито километраж е разграфен до 260 км/ч можеше още много, но не ми се рискуваше, пък и това ускорение се получи случайно - щом пътят се поразшири и отпуши от трафик настъпих малко по-силно педала на газта, турбото изрева и колата набра страшно бързо!

Същият ефект се получаваше и при изпреварване - малко по силно натискане на педала и колата буквално се изстрелваше с рев!

Държа да отбележа, че въпросните 180 километра изобщо не се усещаха - нито като скорост, нито като някакъв шум в купето. Тъй като колата е изключително стабилна, има сравнително голям преден капак и доста дълбоко табло водачът и пътниците са разположени много навътре, това силно притъпява усещането за скорост.

Съботата не беше толкова слънчева, колкото неделята и цял ден карахме с открито предно панорамно стъкло и отворен стъклен покрив (всъщност през цялото време карахме с отворен стъклен покрив). Това са и екстрите, които човек най-бързо регистрира и най-силно оценява при пътуване из красиви местности или пък при пристъпване линията на светофара.

Друга много приятна интериорна екстра е дълбоката, всепоглъщаша конзола между първия ред седалки (FlexRail). Тя е на 3 нива, като в най-дълбокото първо се побира цял DSLR с 28-80 обектив. Над него се редят чаши с кафе/чай и тогава подлакътника отива назад. Отзад пък конзолата завършва с изход за запалка, за да може и хората на задните седалки да си зареждат телефоните :) Над дълбокия джоб в централната конзола пък и под бутоните за климатика има usb plug, за зареждане на умни телефони в движение. Оцених високо наличието на толкова power outlets, успях да си заредя батерията на фотоапарата в движение и да поддържам телефона си жив едновременно.

Огледалце, огледалце...

Огледалата на Zafira Tourer освен, че са елекрически се прибират с натискането на джойстика им надолу, а в края си информират за наличието на автомобил в мъртвата зона на водача, като присветват и издават звуков сигнал. Прибирането на огледалата, камерата за задно виждане,  и индикатора за разстояние от предния автомобил правят паркирането на почти петметровия автомобил лесно като детска игра.

Освен по окачването и комфорта на пътниците в купетo от Opel са положили много усилия и по отношение светлините на автомобила. С удоволствие открих и ползвах функцията за автоматично насочване на светлините и автоматичното превключване между дълги и къси светлини - супер яката екстра, която превръща нощното шофиране в удоволствие. Пътят е прекрасно осветен, фаровете не заслепяват насрещния трафик, а при завой осветяват ясно посоката на завиване:



Шофирането на Zafira-та е изключително приятно, както извън града, така и в него. Масивността на автомобила придава приятно усещане за сигурност, което се допълва от наличието на шест въздушни възглавници (2 фронтални и 4 странични). Балансът тежест/пъргавина с агрегата на тестовия автомобил бе по-скоро в сектора пъргавина, затова съм сигурен, че и по-слабите агрегати ще са сполучлив избор.

Разгледайте снимките ми от приключението из Лещен, Ковачевица и Делчево:

Има и видео:

Posted in Етикети: |

0 коментара: