StartUP Weekend Sofia and more


Помагам за случването на втория StartUP Weekend Sofia и днес по време на регулярните срещи на OpenCoffee клуба направихме ориентировъчна среща за събитието. Получи се добре, имаше няколко въпроса от типа: "Какво да правя, ако нямам идея?"

Сега ще ви кажа: Насочете се към банковия сектор!

Банките, особено българските са неефективни и да си го кажем направо - паразити. Клиент съм на ПИБ и Райфайзен, по неволя за известно време и на Булбанк. Нека оставим настрани страшно високите комисионни и редицата измислени такси (като такса броене 0,5 лв. за преводи до 5К - wtf?!) Банките не могат да управляват материалната си база - визирам банкоматите (а ние сме им поверили парите си, каква ирония)

Да остави настрана случая с изпразнения банкомат в Созопол, вероятно от фирмата, която го е зареждала, напоследък имах няколко проблема с банкомати на ПИБ.

При първия случай в процепа за парите имаше поставен пирон, който възпрепятсваше превъртането на нещо вътре, банкоматът задържа парите ми, аз махнах пирона и следващата транзакция беше успешна. Наместо да получа благодарност, трябваше да пиша обяснения и да "оспорвам транзакция". Реално нищо не оспорвах, тъпото е че банката има стандартна бланка, в която явно увреждане на тяхно устройство не е предвидено. Както и да е, взех си парите обратно след повече от седмица и няколко мейла до поддръжката, защото никой не се сеща да пише на клиентите, какво се случва с проблемите им. Ще кажеш, че няма система, която да го прави и най-вероятно е точно така.

Затова, който не знае какво да стартира на уикенда - банкови системи, връзки между CRM и HelpDesk-ове - много хубав и голям пазар.

Днес същият банкомат, 0043 на арката на Александровска - не можа да ме обслужи, изплю преведения вариант на "Unknown error". ОК, случват се такива неща, човек би си казал, че във времето на умните хладилници, които ти казват че бирата и яйцата са ти свършили в банката биха имали връзка с банкоматите си по всяко едно време на денонощието и например биха ги зареждали когато парите започнат да свършват, а не по график или по сигнал, както и например че биха могли да рестартират забил банкомат дистанционно. Попадал съм и на такъв случай - в Стара Загора. При WakeUp on Lan, криптирани връзки, VPN-и, Distributed, Cloud и не знам още какъв computing един рестарт не изглежда като непосилна задача, нали?

Досега, колкото пъти съм търсел картовия център на ПИБ съм срещал единствено разбиране, но много малко действие - хората с действията не били на смяна... трябвало да се обадя отново, нямало как да ми дадат идентификационен номер за сигнала ми...

Банките нямат интелигентен дизайн, техните процедури са тромави и не могат да scale-ват, факт!

Банкирането и банковите операции, интегрирането на стотиците разпиляни парченца информация, които банката приема по всевъзможни канали е огромно и плачещо за disruption поле, ако имах пари щях да инвестирам в него, за да съм по-щастлив докато депозирам обратно милионите си...

Запретвайте ръкави и show me the code!

Posted in Етикети: |

0 коментара: