За един честен и добър катаджия

Много хора си мислят, че служителите на КАТ и МВР са студени, корумпирани, кръвожадни същества препитаващи се главно от подкупи...

За щастие има и изключения:)

Днес си карам мотопеда по Дондуков и изведнъж познатата червена палка се спуска пред погледа ми, и спирам за редовна проверка.

При проверката на документите се оказа, че прегледа ми е изтекъл преди седмица, а пък документ удостоверяващ, че имам застраховка гражданска отговорност, просто липсваше.

Служителят на КАТ каза, че не желае да гадае дали съм имал полица вкъщи или не, ще напише акт за липсата на задължителната застраховка и че в три дневен срок, ще трябва да я представя в КАТ, за да отпадне нарушението.

Като причина за спирането ми, катаджията изтъкна факта, че предният ми фар не светил (на моя мотор не може да не свети предния фар, избираш го да свети на къси или на дълги, но нямам бутон, с които да го спирам)

Служителят на реда, се почеса, позамисли и ми казва:

Момче, закъсал си го. Сега понеже нямаш работещи светлини, ще трябва да ти спра мотора от движение.

Аз му обясних, че най-вероятно снощи докато е валяло, се е окислила крушката и понеже още не се е стъмнило (действието се развива около 15:30) не съм забелязал, че нямам предни светлини.

Полицаят много мило почна да ми обяснява:

- Нали знаеш, че от 1-ви Ноември, трябва да следим за изправност на фарове и дали водачите карат със зимни гуми. Аз и затова те спрях, ако си беше гледал крушката, още шеше да си караш без преглед и без застраховка, сега аз няма да те спирам от движение, но се пази, че не знаеш някой колега колко кисел може да е днес и ще си изпатиш.

И аз направо мигам на парцали и не вярвам на ушите си.

Катаджията продължава:

- Така сега, ще ти зема стария акт, и ще ти напиша нов, ще имаш 1 месец да си го прибереш от КАТ (Обяснява ми всичко както си е по учебник, се едно за първи път виждам акт, аз не му казвам, че съм насъбрал един кочан в нас) ще ти пиша само, че си карал с изтекъл преглед, че ако ти сложа и гражданска много ще има да плащаш.

И аз направо много зарадван, да благодаря Ви сержант (винаги, ама винаги се обръщайте към полицайте по ранг, или по последно име поне, ранг + име ги размеква най-много и винаги се съгласявайте с тях и бъдете смирени, да си нямате по-големи проблеми)

Написа ми акта човека, показа ми къде да се подпиша и ми каза, да съм писал, че съм студент да ми сложели по-малка глоба (то нали всички глоби са от... до... и варират според зависи настроението на чиновника и написаното в акта).

И аз реших да си заключа мотора, до един стълб точно до колата на катаджията и да ходя да си търся крушка.

Отидох взех си ктушка, връщам се, полицая още там, бях взел и инструменти, обаче точно един много важен - ключ 8 бях забравил, и един винт ми остава само да сменя крушката и да се прибера и не мога да го отвъртя... и си викам на акъла, са както съм гледал по американските филми, полицая ще се посуети около мене, ще ме попита какъв е проблема, ще се пробва да ми помогне... и после, абе я се стигни това да не ти е киното, е тука ще се мъчиш с таз гайка още един час поне.

И тогава, немислимото се случи, полицаят все още си беше на същото място, където ме беше спрял и преди, видя че се суетя дълго около мотора, и ме запита дали може с нещо да ми помогне, аз му отговорих, че ако има под ръка ключ 8, ще съм му много благодарен... и той си отвори багажника и ми подаде ключа, за да успея да си стегна моторчето... просто никога не бях очаквал подобна услуга!

Смених си крушката върнах инструмента на полицая, благодарих му горещо си тръгнах по пътя, като му обещах утре да му представя застраховка и преглед, той се заспя и само ми помаха:)

Posted in Етикети: , |

8 коментара:

  1. GaN Says:

    Марфи, много често те спират е батка :) много истории :) явно са те нарочили да знаеш! :) Но шегата на страна.

    Хубаво е да чуеш, че има и свестни полицаи! Дано повечето са като този човек, който те е спрял! А за другите нека докладваме като си искат пари! :) Евала! Да е жив и здрав пича и все така да си върши работата. Много ме зарадва с тази история. Вдъхва малко надежда!

  2. MARFI Says:

    Много ме спират, ама и аз не съм най-изрядният и послушен шофьор де :)

  3. Анонимен Says:

    Дал бог повече такива полицай.Аз така преди няколко години в САЩ на на Е65 един патрул ме спря за проверка щото карах с около 50мили над позволеното и му обясних кой съм,откъде идвам и накъде пътувам и вс.беше ок.Малко по-нататък спуках гума и същия полицай ме настигна и ми я смени.НЕ МИ ПОМОГНА А МИ Я СМЕНИ.

  4. MARFI Says:

    Да и аз съм чувал, че в щатите полицайте действително са на принципа To protect and serve.

    Помагат си на гражданите, а не като тука кучета ни яли и само да ни глобяват.

  5. Анонимен Says:

    Тоя е бил готин. Мен постоянно ме спират пеша да ме проверяват за наркотици и оръжие. Поне 4 пъти за една седмица. И на централна докато чаках автобуса.
    Много полицейска става тая държава.

  6. MARFI Says:

    Привет Тео, мене пеша са ме спирали само веднъж слава богу, много се изненадах признавам.

    Ти да не се движиш с разни дълги черни шлифери и пусната дълга коса и да ги гледаш страшно?

    Или са почнали и пешаци да си проверяват по принцип, но са ме подминали?

  7. Анонимен Says:

    Егати тъпотията, тоя дето го е писал това ни взима за канарчетоа отвсякъде.
    Може би е сам полицай.
    Преглед на мотор?
    Че къде правят такъв бе баце в България?
    Ти каот лъжеш изобщо усещаш ли се?
    Кви са тия кочани дето ги имаш в къщи? Наали ти взимат стария акт при връчване на новия?!
    Аман от лъжци бе!

  8. MARFI Says:

    Всяко МПС подлежи на технически преглед, чети си ЗДП, извършват се във всеки един пункт за технически прегледи.