UBB прекалиха

Не малко съм писал за мръсни и неработещи банкомати, както и всякакви банкови неволи както в този блог, така и в КакНесе.

Има и редица истории, които все още не съм разказал, като например как телефонът за сигнализиране на нередности с банкомата на банка ДСК на бул. "Скобелев" звъни във фризьорски салон или как от РайФайзен ми опростиха месечната такса, защото им доказах че софтуерът им не работи правилно.

Снимката в ляво е бележката удостоверяваща транзакцията ми от мръсния банкомат на ОББ (Обединена Българска Банка) пред магазин "Фантастико" на ул. "Тодорини Кукли" в София. Бележката е нечетима - encoding-a на банкомата явно се е повредил. Единственото нещо което се чете е "Център за Обслужване на Клиенти", жалко че дори след като прекарах 5 минути на посочения номер (0700 11717) никой не ми вдигна - сигурно защото е празник, знам ли.

Тегленето на пари ми коства уникално усилие (сравнимо единствено с това на един друг банкомат на ОББ на Плиска преди време, на който не работеха левите бутони и за изтеглянето на 10 лева дори се минаваше през меню "Други Суми"). Та тегленето на пари в слънчев ден от въпросния банкомат е почти невъзможно - слънцето осветява дисплея и не се вижда почти нищо - пред мен баба и внучка се отказаха въпреки че и двете бяха залегнали над дисплея, за да му пазят сянка.

В крайна сметка се преборих и добре че взех бележка (макар и нечетима) защото от банкомата липсваха каквито и да е телефони за връзка и разбира се беше и продължава да бъде ужасно мръсен. (не мога да проумея как е възможно да заредиш пари в банкомата, без да му удариш един парцал - все едно да даваш храна на прасетата без да им чистиш кочината!)

Защо ви занимавам с това ли? Защото е важно!
Важно е за имиджа на банката и за моето потребителско изживяване. Тъй като не съм клиент на ОББ си плащам такса за транзакция - примирявам се с това, но не мога да се примиря да натискам мръсни бутони и като цяло да ползвам бракувани банкомати от западните офиси на банковите групировки.

Банкоматът представлява определена банкова институция. Както не е допустимо момичетата от клоновете да ходят с дълги мръсни нокти и спластени немити коси, така не е допустимо и банкомата да е мръсен и без телефони за връзка при проблем. Както всички клонове си имат щори, за да не ни ослепява слънцето в салоните на банката, така е редно и банкоматите да имат елементарен навес, за да не ми вали във врата и да не ми пече в очите като тегля пари, освен това в случай за злоупотреба какво точно ще се види на снимката от камерата на банкомата ако в нея грее ярко слънце?
В Гърция например (откъдето идва управата на ОББ), банкоматите са институция - в малки къщички - осветени и в повечето случай чисти - жалко, че не са пренесли този опит и у нас, а и защо да го правят, ние българите сме свикнали на калпави услуги, защо да ни глезят?

В крайна сметка ще получим точно толкова качествена услуга за колкото се преборим!

Понечих да информирам банката за тази публикация, но за жалост на страницата Контакти на официалния сайт на банката няма публикуван дори един e-mail, открих форма за контакт, която ме пита за ЕГН-то ми, слава Богу направена е калпаво и минах само с годината на раждане:

Граждани, не си раздавайте личните данни наляво и надясно (особено на хора с калпав encoding на банкоматите си)

Posted in Етикети: , |

7 коментара:

  1. wattie Says:

    Поне е давал пари.

    Аз нямам нужда от лъскави банкомати, лъскави прозорци и спретнати обслужвачки с големи гърди. Вълнуват ме много по-фундаментални неща. Това с чистотата на банкоматите вече са орнаментите и гирляндите, които се полагат когато човек си е навил на масрафа. Майната им - ползвам банковите карти, за да изтегля парите си от тях ASAP. После цял месец лежат и плашасват "празни". Ще си пазарувам кеш!

  2. MARFI Says:

    Аз точно за това което казваш се замислих като гледах бабата. Внасянето на заплатите и пенсиите в банковите карти/сметки на народа изкуствено надува спестяванията на хората и нацията като цяло. Освен това централизарините сметки са много удобни при една деноминация например, масови банкови фалити и тн.

  3. wattie Says:

    Не обичам парите ми да стоят в чужд джоб и когато ми трябват да го моля.

    Така беше докато бях малко дете - парите ми бяха у татко и не бяха мои. Това е все едно да живееш на кредит, който не си задължен да връщаш.

    Сега ролята на татко изпълнява банката. Обаче освен, че връщаш кредитите, та ушите ти пукат - те и останалите пари прибират при себе си, за да ги въртят.

    Аз не участвам в тази измама. Тегля всичко в деня, в който го получа. Бих искал да си взимам парите без карта, но вече не може. Мафия - въртят нашите пари и си правят оборот!

  4. MARFI Says:

    Сега след като КАТ ще дърпат глоби от картата ми да ти кажа и аз бих искал на ръка и под масата вече :)

  5. wattie Says:

    И не само... неплатени данъци и какво ли още не.

    Може скоро да ни задължат да купуваме стоки от "първа необходимост" и примерно автоматично да се прави обществена поръчка за хляб, мляко, четки за зъби, и т.н. стоки. След което директно ти удържат пари от заплатата и ти пращат продуктите по адрес.

    Колкото звучи смешно, толкова е и логично - знаем, че крайната фаза на капи
    тализма е именно тази: "на всекиму според потребностите, от всеки според възможностите". Стар комунистически лозунг...

  6. wattie Says:

    Впрочем ако знаеше техническите детайли на сегашните банкови карти - едва ли щеше да си държиш парите в тях. Накратко - никак не е трудно да те хакнат и да ти го нахакат здраво... С около 400 лева естествено - не повече... и малко нерви...

  7. MARFI Says:

    Държа да отбележа че от ОББ ми отговориха светкавично и се надявам скоро да оправят банкомата :)