С мирис на Соц

Малко спомени от една отминала епоха...

Единичен чушкопек - връх на технолочната мисъл в областта на приготвянето на зимнина, сниман върху органа на партията - в-к "Работническо Дело":
Швепсът беше култов, а колата имаше съвсем по-тръпчив вкус от сегашната.

А радиоточката - радиоточката с неизменната везана покривчица, която покриваше всяка мебел и техника дори:
Бонбони "Амфора" все още се правят в същата опаковка:
Хитът беше да ядем шоколад "Кума Лиса" - прероден от "Нестле" в наши дни и да играем на "гледай си работата" с карти "Хитър Петър":
Това лепило май още се прави, ужасно лепеше, цапаше и миришеше, сметало никога не съм имал...
Спомнян си ужасно мазните бутилки от олио, които събирахме на терасата преди да отидат за "презареждане":Още си ползваме рендето и мелничката за пипер:
Спомени, спомени...

Снимките, макар и парадоксално ми ги прати Раду

Posted in Етикети: , , |

13 коментара:

  1. Unknown Says:

    Лелеле, все едно беше вчера;)
    Пропуснати са дъвки идеал, бонбони лакта, балканчетата, тункваните вафли, мармаладът от шипки и маратонките „Ромика“;)

  2. Блог на Павел Николов, астрофилолог Says:

    Още нещо е пропуснатго: кутия локум, върху която пише: "25 години народен локум"!

  3. Polly Says:

    Аз живея в Англия и майка ми беше на гости миналата година, и ми донесе - шипков мармалад!

  4. Анонимен Says:

    вярно, все едно беше вчера ... спомням си ги всичките тия неща ... това колекция ли е ?

  5. MARFI Says:

    @M, постепенно ще издирам всичките емблеми на Соц-а :0

    @Поли, шипковият мармалад е класика!

    @Ел Касто - колекция е, но не лична.

  6. Анонимен Says:

    станислав христосков : ех като чели беше вчера като завирах големите червени чушки в чушкопека .весело беше да печеш чушки на терасата и да омирисваш прането на съседите...о времена,а сега на 45 все същото,пак пека чушки ама в друг чушкопек

  7. Ruslan Trad Says:

    Е това е!

  8. Vesi Says:

    Бяха добрите стари времена !Ех!Още не мога да забравя леко вкисналата боза , която продаваха в зелени бутилки с широки гърла.Невероятна вкуснотия!

  9. Анонимен Says:

    Всички тези неща и още много други такива ги има снимани в "Инвентарна книга на социализма". Търсете в книжарниците:)

  10. vassilev12 Says:

    Аз не искам да си спомням онова време. А камо ли да го предам на децата ми.
    Наскоро имаше нещо като манифестатия за 24-май (валеше разбира се).
    Случайно минахме с дъщеря ми на пътя и и тя милата гледаше и не можеше да разбере що за чудо е това.
    С нежелание опитах да и разкажа как беше едно време - тя ме слушаше с голям интерес ама нищо не разбра...
    Предпочитам и аз да забравя

  11. Анонимен Says:

    Супер яка статия, всичко това си го спомням толкова прясно.

    Колко спомени ми навя това постче.Има още за които ми идват наум само соц. шоколадчетата, както и оня дървен комплект линийки....:)

  12. Анонимен Says:

    Vesi, като каза боза и се сетих за бозата в найлонови пликчета (250мл) и плодови млека в същите (ягода и малина)

  13. MARFI Says:

    То млеката по принцип бяха в найлон, даже не плодовите, плодовите и сега се правят, само че в картон и не са вече толкова хубави.